Cupa Dacia a ajuns la Iaşi

Cupa Dacia la Iasi

Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop 2011 şi Cupa Dacia au intrat în linie dreaptă, iar finalul de stagiune ne propune două runde consecutive găzduite de Moldova. Prima dintre acestea este programată în acest final de săptămână şi are drept punct central oraşul Iasi, după care, peste doar trei săptămâni, se va derula etapa care pune punct final sezonului, reprezentând momentul revenirii Bacăului în calendarul intern. Sunt două runde extrem de importante pentru configuraţia finală a ierarhiilor în întrecerea maşinilor Dacia Logan 1.6 90 CP, la acest moment neexistând încă vreo certitudine în ceea ce priveşte ordinea din frunte în nici unul dintre cele clasamente.

Sosit la Iaşi după două victorii la rând, dar şi din postura de învingător în ediţia de anul trecut, Bogdan Năstase pare să fie favoritul întrecerii. Însă, fără îndoială, Viorel Ivan, campionul en-titre, şi Sebastian Barbu vizează şi ei o victorie care le-ar permite nu doar să relanseze lupta pentru câştigarea Cupei, ci şi pe aceea care desemnează cel mai bun pilot pe traseele...neasfaltate. După cum din ecuaţia luptei pentru victorie nu trebuie excluşi nici Florin Tincescu sau Octavian Târnovean, piloţi care, deşi sunt în primul lor sezon în Cupă, au demonstrat că nu vizează doar titlul debutanţilor, ci şi o clasare în topul ierarhiei absolute a întrecerii maşinilor Dacia.

La startul întrecerii Cupei în această rundă figurează nu mai puţin de 14 vehicule Dacia Logan 1.6 90 CP. Alături de piloţii deja amintiți, pe lista de start îi regăsim pe Adrian Drăgan, Sebastian Gioarsă, Cosmin Cocean, Simone Tempestini, Radu Bădina, dar si câteva nume care revin după o absenţă de o etapă (Ioan Mihuț) sau mai multe (Lucian Sauciuc, Bogdan Usurelu, Augustin Mihalache).

Traseul are o configuraţie similară cu aceea de anul trecut, singura diferenţă fiind lungimea mai mare a superspecialei Râpa Galbenă, care se aleargă pe străzile oraşului. Însă, dacă piloţii vor avea de parcurs aceleaşi probe ca şi în 2010, suprafaţa de concurs a suferit modificări în bine ca urmare a colaborării dintre organizatori si Direcţia Silvică Iaşi. Altfel, piloţii vor avea de parcurs secţiuni competitive cu o vegetaţie foarte bogată, amintind de cele din Japonia, precum Tăcuta, dar si altele extrem de tehnice si rapide, hotărâtoare pentru configuraţia finală a clasamentului cursei urmând să fie Mădârjac şi Sineşti, care sunt cele mai lungi. 

Programul Raliului Iaşiului

Vineri 23 septembrie
11.01 – Start ziua 1 – Primăria Iaşi
12.10 – PS1 – Tăcuta1 – 9,3 km
12.52 – PS2 – Cioca Boca A1 – 17,8 km
14.50 – PS3 – Tăcuta 2 – 9,3 km
15.32 – PS4 – Cioca Boca A2 – 17,8 km
16.56 – PS5 – Rîpa Galbenă – 2,2 km

 

Sâmbătă 24 septembrie
9.31 – Start ziua 2 – Primăria Iaşi
10.17 – Cioca Boca B1 – 13,6 km
12.40 – Cioca Boca B2 – 13,6 km
13.38 – Mădîrjac – 26,5 km
15.36 – Sinesti – 19,7 km
16.56 – Sosire raliu – Primăria Iaşi