Cupa Dacia - sezonul 5

Cupa Dacia - sezonul 5
  • Sezonul 2011 al Cupei Dacia va număra 9 etape, 4 de asfalt şi 5 de macadam, toate fiind raliuri organizate de Federaţia Română de Automobilism Sportiv.
  • 14 echipaje se află deja pe lista de înscrişi a TESS Rally Braşov, însă numărul total al celor care şi-au anunţat intenţia de a concura de-a lungul anului în Cupa Dacia este de 22.
  • Marele Premiu al ediţiei 2011 este un automobil Dacia Logan

Mai ieri asistam la prima editie a Cupei Dacia şi, iată, competiţia monomarca dedicată piloţilor care utilizează cel mai popular model de autoturism din România împlineşte cinci sezoane. Şi, parcă pentru a celebra această bornă în istoria tinerei, dar deja consacratei competiţii, avem parte de o ediţie de referinţă.

Mai întâi pentru ca organizatorul are deja confirmate 22 de echipaje decise să participe în Cupa Dacia 2011. Între acestea, 14 sunt deja înscrise în TESS Rally Braşov, iar alte echipaje vor intra în competiţie de-a lungul sezonului. Apoi, pentru ca pe lista pilotilor se afla opt debutanţi, între care şi cinci tineri piloţi care au doar 18 ani sau împlinesc această vârstă în decursul acestui an. Fără îndoială, ei sunt mărturia faptului că această competiţie este într-adevăr o poartă de acces în lumea competiţiilor auto de anvergură, organizatorii întrecerii dorind să mulţumească FRAS pentru susţinerea de care a dat dovadă în acest caz. Trebuie precizat că debutanţii sub 18 ani se vor afla la volan doar pe proba specială. Pe porţiunile de legatură, cu circulatie deschisa, vor conduce copiloţii.

Elementele care stau la baza succesului de participare din acest an sunt clare. În primul rând, e vorba de spectacolul oferit de cei 50 de piloti care au concurat cu masini Dacia Logan în Campionatul National de Raliuri din 2007, primul sezon, si pâna în prezent. Apoi, faptul ca în aceasta întrecere si-au facut mâna doi din tinerii piloti români - Bogdan Stanoiev si Vlad Cosma, - care au reusit sa participe ulterior în competitii internationale. Sau faptul ca tot în aceasta competitie monomarca s-a format si echipajul Edwin Keleti/Victor Ponta, care a câstigat Cupa Dacia în 2008, pentru a monopoliza ulterior prima pozitie a CNRD la Grupa A si, mai ales, a înregistrat rezultate notabile în 2009 si 2010 în Raliul Spaniei, etapa din Campionatul Mondial de Raliuri.

Dincolo de aceste detalii însa, fara îndoiala, succesul Cupei Dacia este dat de continuitatea demersului si de faptul ca regulamentul tehnic si cel sportiv au fost astfel concepute încât sa existe o egalitate a sanselor. Fara sa mai vorbim de cerbicia cu care au fost aparate principiile acestei competitii, incluzând aici faptul ca modelul Dacia Logan preparat pentru Cupa are caracteristici si valori similare cu ale versiunii de serie: accesibilitate, simplitate, modernitate, fiabilitate.

Mihai Bordeanu (Director de Marketing Dacia): „Faptul că ne aflăm deja la a 5-a ediţie a acestei competiţii reprezintă o confirmare a popularitaţii pe care Dacia o are în rândul pasionaţilor sportului auto. Nu pot decât să urez succes echipajelor care se aliniază la startul actualei ediţii a Cupei Dacia şi să-mi exprim convingerea ca pe parcursul etapelor de campionat acestea vor oferi un spectacol de calitate, încărcat de adrenalina, spre bucuria publicului spectator. Dacia va oferi anul acesta premiul cel mare câştigătorilor clasamentului general al Cupei, un autoturism Dacia Logan ”.

Narcis Obeada (Director al Diviziei Automotive Policolor): „La fel ca şi în 2010 Klar Professional, împreună cu Dacia, au ales să susţină automobilismul sportiv românesc. Din dorinţa de a oferi un sprijin concurenţilor Cupei Dacia, în fiecare etapa de raliu, Klar va premia ocupanţi primelor trei locuri. Si în 2011, Klar Professional oferă premiul special „Klar Macadam” la sfârşitul campionatului pentru câştigatorul probelor de macadam din cadrul Cupei Dacia, un premiu extrem de motivant pentru participanţi”.

Vă aşteptăm la prima etapă, Tess Rally, eveniment programat în perioada 8-9 aprilie la Braşov!