Inca de la inceput au existat legaturi stranse de colaborare Dacia si Renault. Din 1999, Dacia face parte din Grupul Renault, afirmandu-si tot mai mult vocatia sa de marca internationala.

Inceputurile

Constructia Uzinei de Autoturisme Mioveni a inceput in 1966. Dupa semnarea unui contract de licenta intre Renault si statul roman in 1968, incepe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenta R8, urmat in 1969 de Dacia 1300, sub licenta R12. Intre anii 1970-1980, Dacia dezvolta o intreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Automobile Dacia continua autonom productia de autoturisme derivate din gama Renault 12 si dupa anul 1978. Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism conceput 100% de inginerii romani, Dacia Nova.

In 1998, anul in care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2.000.000. In acelasi an intreprinderea a obtinut Certificatului de Atestare a Implementarii Sistemului Calitatii ISO 9001.

 

La 2 iulie 1999 se semneaza contractul de privatizare a societatii si Dacia devine o marca a Grupului Renault, avand ca principala misiune sustinerea dezvoltarii Grupului pe pietele emergente. In 2000 are loc lansarea modelului Dacia SupeRNova, prima concretizare a colaborarii franco-romane, un autoturism echipat cu motor si cutie de viteze Renault. In noiembrie 2002 este lansata gama de vehicule utilitare echipata cu motor diesel Renault. In aprilie 2003 are loc lansarea modelului Dacia Solenza, mai intai in versiunea de motorizare 1.4 MPI, pe benzina, iar din septembrie 2003, si in versiunea diesel, 1.9D. In 2004 are loc lansarea modelului Dacia Logan in doua versiuni de motorizare: 1.4MPI si 1.6MPI. In 2005 este inaugurat Centrul de Export CKD (ILN) si este lansata cea de-a treia versiune de motorizare din gama Logan - 1.5dCi. Datorita modelului Logan, Dacia isi depaseste in 2005 toate recordurile sale anterioare de productie (172.000 de unitati) si vanzari (164.000 de unitati).

2000 - 2003

  • Lansarea modelului Dacia SuperNova, vehicul echipat cu un grup motopropulsor Renault
  • Lansarea gamei de vehicule utilitare cu motorizare diesel Renault
  • Lansarea automobilului Dacia Solenza
  • Participatia Renault la capitalul Dacia ajunge la 99% 
  • Inaugurarea Centrului de Piese de Schimb

 

2004

 

  • Lansarea autoturismului Logan
  • Incetarea fabricatiei modelelor Berlina si Break 1.959.730 unitati produse din anul 1968; scoaterea din fabricatie a motorului tip C 1.6 l 68 CP (2.527.155 unitati produse din anul 1971)

 

2005

  • Lansarea modelului Logan diesel 
  • Inaugurarea Centrului de Export CKD

2006

  • Lansarea Noii Colectii Logan si a versiunii Logan Prestige, echipata cu motorul 1.6 16V (105 cp), in septembrie
  • Lansarea versiunii Logan MCV la Salonul Auto de la Paris (octombrie)
  • Oprirea fabricatiei modelului Dacia Pick-Up (decembrie)

 

2007

  • Lansarea modelului Logan Van (ianuarie)
  • Lansarea modelului Logan GPL (mai)
  • Lansarea modelului Logan 1.5 dCi 85 CP (septembrie)
  • Lansarea modelui Logan Pick-Up la Salonul Auto de la Bucuresti (octombrie)

2008

  • Lansarea modelului Dacia Sandero la Salonul Auto de la Geneva (iunie)
  • Lansarea Noului Logan (iulie) 
  • Lansarea Noului Logan  MCV la Salonul Auto de la Paris (octombrie)

2009

  • Lansarea versiunii Stepway pentru Dacia Sandero (17 iunie)
  • Introducerea motorizarii 1.2 16 V 75 CP pe modelele Dacia Logan berlina si Dacia Sandero (22 iunie)
  • Lansarea versiunii Prestige pentru Logan MCV (24 iunie) 
  • Aniversarea a 10 ani de la preluarea Dacia de catre Grupul Renault (2 iulie)
  • Fabricarea a 1.000.000 de vehicule pe platforma X90 (3 septembrie)

2010

 

2011

 

 2012