Dacia, o marcă în plină creştere

dacia marca in dezvoltare
  • Dacia surprinde din nou lumea auto, lansând la Salonul Auto de la Geneva un vehicul de teren accesibil şi cu emisii reduse de CO2.
  • Dacia oferă maşini accesibile tuturor. Pe fiecare segment de piaţă pe care este prezent (hatchback, berlină tricorp, break, furgonetă, pick-up, şi acum 4x4), Dacia propune vehicule fiabile şi robuste la un raport preţ/prestaţii imbatabil.
  • Cu o gamă de 6 modele lansate în doar 6 ani, Dacia este o marcă în plină expansiune la nivel mondial

Anul 2009 a fost al cincilea an consecutiv de creştere de peste 10%, fapt care a dus la vânzări de peste 300 000 de unităţi, de la mai puţin de 100 000 de unităţi vândute în 2004.

  • În 2009 s-au vândut în lume 311 448 vehicule Dacia, în creştere cu 20,7% faţă de 2008.
  • De la lansarea modelului Logan în 2004, Dacia a vândut mai mult de 1 250 000 vehicule în lume.

În România, Dacia are o cotă de piaţă de 28,9%, adică + 1,6 puncte faţă de 2008.

În ţările Magreb (Maroc şi Algeria), Dacia a deveni un actor important pe pieţele auto locale. Vânzările în Maroc au atins 18 100 de unităţi (în creştere cu 21% faţă de 2009, în condiţiile în care în acelaşi interval piaţa auto locală a scăzut cu 9,4%). În Algeria, Dacia a comercializat 17 300 de unităţi în 2009 (în creştere cu 42% pe o piaţă în scădere cu 2,7%).

În Europa, Dacia a înregistrat în 2009 o creştere a vânzărilor de 91 % până la nivelul de 214 292 unităţi (corespunzător unei cote de piaţă de 1,3%).

  • Principalele pieţe în 2009: Germania a devenit în 2009 prima piaţă de export, cu 84 875 unităţi vândute. Pe locul doi s-a situat Franţa, cu 66 531 unităţi, urmată de Italia, cu 21 754 vehicule.
  • În 2009, Dacia a avut o cotă de 2,13% pe piaţa germană, de 2,5% pe piaţa franceză şi de 0,93% pe piaţa italiană. În Franţa, Dacia a intrat în topul primelor 10 mărci.

În paralel cu creşterea vânzărilor şi cu diversificarea gamei sale, Dacia a început dezvoltarea, în Europa Occidentală, a propriilor showroom-uri, separate de cele ale Renault (dar sprijinindu-se totuşi pe reţeaua Renault).

Până în prezent au fost deschise 59 astfel de locaţii în Franţa, 20 în Germania şi 10 în Belgia.

Principalele pieţe pentru Dacia în 2009

  Ţară Unităţi
1 Germania 84 875
2 Franţa 66 531
3 România 41 862
4 Italia 21 754
5 Maroc 18 100
6 Algeria 17 300
7 Turcia 9 791
8 Spania 9 030
9 Belgia+Lux. 4 873
10 Austria 4 763

O fiabilitate recunoscută

O serie de studii independente făcute recent confirmă fiabilitatea vehiculelor Dacia: marca Dacia a obţinut locul 3 în topul celor mai fiabile mărci din Europa, top făcut de revista franceză UFC Que Choisir în urma chestionării a 26 000 de automobilişti, şi a fost cotată drept prima marcă în Franţa de către Auto Plus. Fiabilitatea vehiculelor Dacia se sprijină pe expertiza tehnică şi mecanică şi a grupului Renault şi este confirmată de garanţia acordată: 3 ani sau 100 000 km.