• După 38 de ani în cadrul Renault Group (RG), Philippe Buros, Director Servicii Comerciale a RG, a decis să-și exercite drepturile de pensionare începând cu data de 1 ianuarie 2024.
 
  • Grupul anunță evoluții la nivel de management în cadrul a două direcții comerciale, pentru a consolida rolurile de management strategic și dezvoltare ale acestora.
 
  • Începând din 18 decembrie, Fabrice Cambolive a fost numit Președinte al Renault Retail Group (RRG), funcție care se va adăuga celei de CEO al mărcii Renault. 
 
  • Cu începere de la 1 ianuarie 2024, Xavier Martinet devine Director Servicii Comerciale al Renault Group, subordonat direct lui Luca de Meo. Xavier Martinet își păstrează funcția de Director Marketing, Vânzări și Operațiuni al mărcii Dacia, subordonat lui Denis Le Vot.

 

Boulogne-Billancourt, 18 decembrie 2023 – Începând cu data de 18 decembrie 2023, Renault Group redefinește modul de organizare a Direcției de Servicii Comerciale pentru a se reorienta în jurul a două domenii: post-vânzare, precum și rețeaua de distribuție și clienții. Misiunile sale vizează coordonarea tuturor activităților post-vânzare ale Grupului și implementarea strategiei de distribuție în cadrul rețelei pentru a garanta sustenabilitatea și eficacitatea diferitelor canale de distribuție a mărcilor. François Delion, director post-vânzare și Sophie Guiot, director de rețea și clienți vor fi subordonați, în misiunile lor respective, lui Xavier Martinet.

 

În ceea ce privește Renault Retail Group (RRG), filiala de distribuție a Grupului, aceasta va dispune de un nou mod de organizare după plecarea lui Philippe Buros. Acesta va părăsi Grupul la 1 ianuarie 2024, după trei ani în calitate de Președinte și CEO al RRG și 38 de ani în cadrul Renault Group.

 

„Traiectoria lui Philippe Buros de la sosirea sa la Renault în 1985 este un model incredibil. Aș dori să-i mulțumesc din toată inima lui Philippe pentru angajamentul său neclintit față de compania noastră. În 2024, RRG va avea o nouă echipă de management și o organizare a serviciilor sale comerciale reorientate în jurul priorităților noastre, cum ar fi post-vânzare, pentru a satisface mai bine partenerii noștri de rețea, clienții noștri și mărcile Grupului.” explică Luca de Meo, CEO Renault Group

 

Fabrice Cambolive devine președinte al Renault Retail Group, pe lângă rolul său de CEO al mărcii Renault. Absolvent al TBS Education din Toulouse, Fabrice Cambolive s-a alăturat Grupului Renault în 1992 și a deținut timp de douăzeci de ani diferite poziții internaționale în domeniile vânzărilor și marketingului în Spania, Elveția, Franța, Germania și România.

 

Fabrice Cambolive devine președinte al Renault Retail Group, pe lângă rolul său de CEO al mărcii Renault. Absolvent al TBS Education din Toulouse, Fabrice Cambolive s-a alăturat Grupului Renault în 1992 și a deținut timp de douăzeci de ani diferite poziții internaționale în domeniile vânzărilor și marketingului în Spania, Elveția, Franța, Germania și România.

 

Xavier Martinet a fost numit Director Servicii Comerciale al Renault Group, în paralel cu rolul său de Director de Marketing, Vânzări și Operațiuni al mărcii Dacia.

Absolvent al ESC Rouen, Xavier Martinet și-a început cariera la Renault în 1997 în Ungaria, apoi s-a alăturat departamentului de vânzări european în 2002. În 2007, s-a alăturat filialei de vânzări Renault (RRG) ca șef de vânzări la Bordeaux. În 2008, a fost numit secretar executiv al Directorului Comercial pentru regiunea Europa și apoi al Directorului Comercial Renault Worldwide. În 2010, s-a alăturat Nissan North America în calitate de Senior Brand Manager, Range Marketing. În 2013, a fost numit Director al filialei comerciale Renault Portugalia, apoi Director de Marketing Franța în 2015. În 2018, a devenit Director General al Renault Italia, înainte de a deveni Director de Marketing worldwide al Renault Group în 2019. Din 2021, ocupă funcția de Director Marketing, Vânzări si Operaţiuni al brandului Dacia.

 

Éric Pasquier a fost promovat în funcția de Managing Director al Renault Retail Group în octombrie 2023. Absolvent în marketing la Universitatea Paris 1 Panthéon-Sorbonne, Éric Pasquier și-a început cariera în rețeaua Renault în 1990, înainte de a se alătura Departamentului de Marketing Servicii în 1995. În 2000, a fost numit Director de Marketing al Renault Japonia. În 2002, a părăsit grupul înainte de a reveni în 2006 ca director de marketing al Renault Mexic. În 2008, a preluat funcția de Director de agenție la RRG Fresnes apoi, în 2011, a fost numit Director al gamei comerciale Global Access apoi al gamelor C și al vehiculelor electrice în cadrul Departamentului Renault World Marketing. În 2014, a fost numit Director de Marketing pentru regiunea America, înainte de a prelua funcția de Director General al Renault Mexic la începutul anului 2017. În 2018, a devenit Director de Marketing în cadrul Direcției Comerciale Franța, apoi a fost numit Director General al Renault Italia în 2020. Din 2021, este Director General de Operațiuni pentru regiunea Europa al Grupului Renault Retail și include în sfera funcțiilor sale conducerea generală a operațiunilor din Franța.

 

Despre Renault Group 

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 111.000 de salariați, Grupul  a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.https://www.renaultgroup.com/en