• Renault Group lansează un plan de transformare profundă a sistemului său industrial și anunță un obiectiv de reducere a costurilor industriale pe vehicul până în 2027: cu 30% pentru vehiculele termice și 50% pentru vehiculele electrice,
  • Renault Group se bazează în special pe Industrial Metaverse, un accelerator al competitivității, pentru a reinventa producția de automobile,
  • Renault Group sporește agilitatea sistemului său industrial și anunță introducerea de noi modele în uzinele sale.

Boulogne-Billancourt, 7 decembrie 2023 – Renault Group anunță lansarea unui plan de transformare profundă a sistemului său industrial. Acesta susține etapa de Revoluție a planului strategic Renaulution, etapă care își propune să transforme Renault Group într-o companie auto de nouă generație (Next Gen). Astfel, costurile industriale per vehicul ar urma să scadă până în 2027 cu 30% pentru vehiculele termice și cu 50% pentru vehiculele electrice. Planul va contribui, de asemenea, la reducerea timpului de dezvoltare a vehiculelor de la trei la doi ani. Grupul trece astfel la o treaptă superioară de viteză și își stabilește obiective ambițioase.

 

Re-Industry este un plan de transformare la 360°. Ne propunem să profităm de punctele noastre forte, să facem mult mai repede ceea ce facem deja bine, să îmbunătățim și să reinventăm întregul nostru sistem industrial. Această transformare a industriei își propune să facă sistemul nostru mai agil, mai bun, mai competitiv, ceea ce ne va permite, de asemenea, să răspundem mai rapid așteptărilor clienților noștri.Thierry Charvet, Chief Industry & Quality Officer, Renault Group.

UN PLAN DE REINVENTARE A PRODUCȚIEI DE AUTOMOBILE

Renault Group are atuuri solide pentru a aborda punctul de cotitură istoric pe care îl trăiește industria auto. Rezultatele de calitate ale Grupului au înregistrat progrese remarcabile, cu un nivel de fiabilitate a vehiculelor care s-a triplat în doi ani, ceea ce le plasează la cele mai bune niveluri. Uzinele sale apar în mod regulat în fruntea clasamentului Harbour Report™, un studiu independent de referință în industria auto din întreaga lume și care permite compararea productivității site-urilor industriale. Renault Group se află în top 3 al producătorilor mondiali în ceea ce privește performanța energetică și emisiile industriale de CO2. Grupul a fost primul producător care a adoptat un Metaverse industrial și intenționează să rămână în avangarda domeniului prin accelerarea în continuare a digitalizării sistemului său industrial și prin consolidarea abilităților echipelor sale. Pornind de la aceste active, planul Re-Industry își propune să stimuleze toate domeniile clasice ale performanței industriale, reinventând în același timp producția și dezvoltând procese inovatoare. Acest lucru permite Grupului să vizeze un timp de fabricație de numai nouă ore pentru viitorul Renault 5.

PENTRU UN ECOSISTEM INDUSTRIAL MAI COMPETITIV ȘI FLEXIBIL, AXAT PE TEHNOLOGIE ȘI DATE, ȘI PRIETENOS CU MEDIUL

Cu 12.000 de dispozitive conectate în întreaga lume, două milioane de rapoarte de date în fiecare minut și trei miliarde pe zi, Metaverse-ul industrial al Renault Group asigură o producție mai rapidă și mai bună, reducând în același timp costurile și amprenta de carbon a proceselor industriale. În 2023, Metaverse a permis grupului să economisească 270 de milioane de euro, în special pentru întreținerea predictivă a instalațiilor. Conectarea tuturor stațiilor de lucru și, mai larg, a întregului ecosistem (transport, furnizori etc.) este un factor cheie care permite Renault Group să urmărească o reducere cu 60% a timpilor de livrare a vehiculelor și să diminueze la jumătate amprenta de carbon a producției sale de vehicule.

 

De asemenea, inteligența artificială face posibilă o abordare predictivă a consumului de energie și reducerea cu 20% a consumului siturilor industriale ale Grupului. Cu portalul Ecogy, de exemplu, o soluție agilă și conectată dezvoltată intern, tot consumul este monitorizat în mod constant, iar reacția în caz de abatere este imediată. Renault Group urmărește o reducere cu 40% a consumului de energie al site-urilor sale industriale până în 2025 și a parcurs deja jumătate din drumul pentru îndeplinirea acestui obiectiv începând din 2019. În ceea ce privește emisiile de la site-urile sale industriale, obiectivul declarat al Grupului este să atingă nivelul Zero Carbon Net încă din 2025 pentru polul ElectriCity, precum și pentru uzina Cléon, din 2030 pentru site-urile din Europa și în 2050 pentru toate uzinele sale din întreaga lume.

SISTEMUL DIGITAL, UN ACCELERATOR AL COMPETITIVITĂȚII...

Astăzi, sistemul industrial al Renault Group are peste 300 de aplicații operaționale de inteligență artificială legate de analiza imaginilor sau sunetelor. De exemplu, aplicația POK.AI.OK încorporează concepte de inteligență artificială într-un sistem de control vizual industrial autonom, de înaltă performanță. Accesibil și intuitiv, acest sistem răspunde provocărilor tot mai mari ale controlului calității, conformității și trasabilității. Implementat pe mai multe site-uri și cazuri de utilizare, a avut deja un impact pozitiv asupra productivității și calității. Conformitatea și trasabilitatea anvelopelor în timpul montării lor în fabrică sunt astfel asigurate cu fiabilitate și eficiență sporite.

 

Obiectivul este creșterea la 3.000 de aplicații până în 2025. Aceste diverse proiecte vor sprijini și aplicarea la nivel industrial a noilor tehnologii precum „Software Defined Vehicle”, electronica de putere, asamblarea de baterii și motoare electrice. De asemenea, va contribui, prin viteza de procesare, la reducerea timpului de industrializare a vehiculelor.

…. ÎN SERVICIUL OAMENILOR

Supravegherea și vizibilitatea sporită a mediului de lucru oferit de Metaverse le permite actorilor să câștige agilitate și autonomie în luarea deciziilor. Tehnologiile din lumea jocurilor fac experiențele utilizatorilor mai captivante. Acesta este, de exemplu, cazul formării în domeniul vopsitoriei realizată în realitate virtuală chiar înainte ca noul model să intre în producție. Acest lucru ajută, de asemenea, la reducerea timpului de dezvoltare a vehiculului. Algoritmii AI facilitează capacitatea angajaților de a anticipa, cum ar fi funcționalitățile de optimizare și management al fluxului pentru experții în lanțul de aprovizionare. Astfel, Supply Chain Control Tower, dezvoltat în cadrul Grupului, face posibilă asigurarea aprovizionării site-urilor industriale prin vizualizarea în timp real a pozițiilor și conținutului tuturor camioanelor care circulă între furnizori și uzine. De asemenea, face posibilă detectarea, în toate țările, a riscurilor de aprovizionare legate de vreme, trafic etc. și recomandă, anticipat, cele mai bune soluții de securitate. Mai multă autonomie, mai multă liniște pentru toate părțile interesate! Cu Metaverse, întregul sistem industrial în multiplele sale dimensiuni devine predictiv, mai reactiv și auto-corectiv pentru a produce mai rapid și mai corect de prima dată.

UN SISTEM INDUSTRIAL TOT MAI FLEXIBIL ȘI AGIL

Un alt element cheie al competitivității unui sistem industrial: agilitatea și flexibilitatea acestuia. Renault Group anunță astfel fabricarea a opt vehicule noi marca Renault în uzinele sale. La uzina din Curitiba, alături de Renault Kardian, Renault Group va produce un al doilea model pe noua sa platformă modulară. În Turcia, la uzina din Bursa, Grupul anunță fabricarea a patru noi modele până în 2027. Impulsionat de optimizarea capacităților sale de producție și de introducerea de linii flexibile în urmă cu câțiva ani, sistemul industrial al Grupului câștigă în agilitate, viteză și capacitate de fabricație a unor noi modele. Grupul a redus astfel la jumătate investițiile industriale în ultimii patru ani și va putea lansa nu mai puțin de 12 modele noi în 2024. Cu o adaptabilitate excepțională, sistemul industrial al Grupului oferă un răspuns dinamic la nevoile în schimbare ale pieței, asigurând producția unor vehicule inovatoare care răspund celor mai înalte așteptări.

 

Planul de transformare a sistemului industrial al Renault Group reafirmă angajamentul Grupului față de inovare și mobilitatea viitorului, asigurând în același timp o activitate durabilă în uzinele sale. Prin reinventarea modului său de organizare a producției, Grupul este pregătit să facă față provocărilor pieței, oferind în același timp vehicule care vor defini următoarea eră a industriei auto.

 

Despre Renault Group 

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 111.000 de salariați, Grupul  a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040. https://www.renaultgroup.com/en