Corporate

Vânzările Renault Group au crescut în 2023 ca urmare a strategiei bazate pe mărci puternice și complementare

17.01.2024

Vânzările la nivel mondial ale Renault Group au ajuns la 2.235.345 de unități în 2023, înregistrând o creștere de 9% față de anul precedent. Trei dintre brandurile Renault Group au cunoscut o evoluție puternică pe piața auto.

 

  • Renault: cel mai bine vândut brand de automobile francez din lume, cu o creștere de +9,4% la nivel mondial, cu 1.548.748 unități vândute. Pe piața din Europa, vânzările mărcii Renault au crescut cu +19,3%. 
 
  • Dacia: o creștere de 14,7%, până la 658.321 unități vândute în 2023. Trendul ascendent este determinat de succesul noii identități de marcă, structurată în jurul celor 4 modele cheie, toate în creștere față de anul precedent.
 
  • Alpine: creștere de 22,1%, cu 4.328 unități vândute.

 

În Europa1, Renault Group beneficiază de lansările de noi modele și își majorează cota de piață, cu vânzări în creștere cu 18,6%, peste media pieței (+13,9 %).

 

  • Renault Group este al treilea cel mai vândut producător auto pe piața europeană, bazându-se pe trei branduri puternice, complementare și care aduc plus-valoare.

 

Vânzările către clienții particulari reprezintă 65% din totalul vânzărilor Renault Group pe cele cinci piețe principale din Europa2.

 

Renault Group își continuă ofensiva în domeniul electrificării. Pentru a răspunde nevoilor clienților, grupul a implementat soluții de mobilitate durabile şi inovatoare și își intensifică eforturile în ceea ce privește tranziția energetică.

 

  • Cerere în creștere pentru versiunile electrificate - hibrid și 100% electric. În Europa, Renault este a treia marcă pe piața vehiculelor full electrice datorită succesului modelului Megane E-Tech Electric, care reprezintă 2,2% din piața electrificată, și datorită sistemelor de propulsie hibridă din ce în ce mai populare (Austral, Clio și Captur, în top 10 modele hibride din Europa).
 
  • Versiunea Dacia Jogger HYBRID 140, lansată în ianuarie 2023, reprezintă mai mult de 25% din comenzile pentru acest model. La rândul său, Dacia Spring se situează din nou pe podiumul celor mai vândute vehicule electrice către clienții particulari din Europa3.

 

La sfârșitul lunii decembrie 2023, portofoliul de comenzi al Renault Group pe piața europeană reprezenta echivalentul vânzărilor pe două luni și jumătate.

 

Anul 2024 va fi unul bogat în lansări, cu nu mai puțin de 10 modele noi4.

 

1 Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA)

2 Franța, Italia, Germania, Spania, Marea Britanie.

3 Austria, Belgia, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Elveția, Finlanda, Franța, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Marea Britanie, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria

4 10 lansări de vehicule în 2024, fără Renault Duster (comercializat în afara Europei) și restilizarea modelului Captur.

MARCA RENAULT

Marca Renault a înregistrat o performanță remarcabilă la nivel mondial, cu o creștere de +9,4% a vânzărilor (1.548.748 unități) față de anul precedent. Renault este cel mai bine vândut brand de automobile francez din lume. 

 

Renault continuă totodată să înregistreze vânzări foarte bune pe piața vehiculelor utilitare, cu o creștere de 19,9%, superioară celei a pieței globale (+10,4%).

 

Anul trecut a fost marcat de prezentarea strategiei Renault «International game plan 2027». Cu cele 8 modele noi prevăzute să fie lansate între 2023 și 2027, acesta va asigura creșterea viitoare a mărcii pe piețele din afara Europei. În 2023, expansiunea internațională a fost susținută în principal de activitatea din Brazilia, Turcia și Maroc. 

 

Europa

În Europa, vânzările de vehicule au crescut cu 19,3%, la 977.635 de unități (autoturisme + vehicule utilitare). Renault a depășit creșterea pieței europene (+13,9%) și și-a majorat cota de piață, urcând de pe locul 5 pe locul 2 în clasamentul european al mărcilor. Renault îşi continuă politica în domeniul comercial, concentrată pe generarea de valoare, cu una din două vânzări către clienţii persoane fizice.

 

Spania (30%), Italia (+37%) și Marea Britanie (+51%) sunt piețele care au contribuit cel mai mult la această creștere.

 

Renault își confirmă poziția de lider în Franța atât pe piața vehiculelor de persoane (279.914 unități, +18 %), cât și pe cea a vehiculelor utilitare (112.569 unități, +13%). Cel mai vândut model al mărcii pe piața franceză a fost Renault Clio, cu 111.741 de înmatriculări în 2023. Clio este în prezent al treilea cel mai vândut model din Europa, cu 219.365 unități.

 

Renault este totodată lider pe piața europeană de vehicule utilitare5, cu o creștere de 25,7%, pe o piață care a progresat cu 15,3%. Kangoo/Express (+32,4 %) și Master (+14,5 %) sunt lideri în segmentele lor respective.

 

Vânzări cu valoare adăugată ridicată și creștere a cotei de piață

 

Conform politicii sale comerciale centrate pe generarea de valoare, Renault și-a accelerat recucerirea segmentului C și a celor superioare (+26%) la nivel european.

 

  • În segmentul C și în cele superioare în Europa, Renault a înregistrat o creștere de 26% față de anul precedent, susținută de succesul înregistrat de modelele Arkana, Austral, Espace E-Tech Hybrid și Mégane E-Tech 100 % electric. 
 
  • Atât mixul de modele, cât și canalele de vânzări au generat valoare: pe cele cinci piețe principale din Europa, vânzările către clienții persoane fizice reprezintă peste jumătate din total. În plus, versiunile superioare, cum ar fi «Esprit Alpine», sunt cele mai solicitate de clienți. 51% din vânzările modelului Austral și 44% din cele ale modelului Espace E-Tech Hybrid sunt în versiunea Esprit Alpine.

 

5Exceptând vehiculele pick-up

 

Electrificarea, o strategie câștigătoare pe piața din Europa

 

Renault își continuă ofensiva în domeniul electrificării (modele hibrid și electrice). Opțiunile  tehnologice asumate de brand se dovedesc pertinente, în conformitate cu aspirațiile clienților: o gamă 100% electrică, pe de o parte, și o gamă hibridă, pe de altă parte, pentru o tranziție energetică progresivă. Marca Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 19,7% pe piața autoturismelor electrificate (270.362 unități vândute), ocupând locul 3 în Europa. Vehiculele electrificate au reprezentat 39,7% din vânzările de autoturisme ale mărcii. 

 

Această dinamică a fost susținută de o creștere cu 62% a vânzărilor vehiculelor HEV (hibride), până la 185.666 de unități înmatriculate. Austral, Clio și Captur se află în top 10 cele mai bine vândute vehicule hibride din Europa.

 

Megane E-Tech Electric, lansat la jumătatea anului 2022, a înregistrat 47.504 de vânzări în 2023 și este vehiculul care a repoziționat marca pe piața electrică (cu o rată de cucerire de noi clienți de la concurenți de 50% în Europa). Modelul se situează de acum în Top 3 al celor mai vândute vehicule din categoria sa, la nivel european.

 

În 2024, Renault va lansa Scénic E-Tech electric și Renault 5 E-Tech electric.

 

2024: un an istoric, cu noi lansări pentru marca Renault

 

În 2024, Renault anunță lansarea pe piață a 7 noi vehicule6:

  • 2 vehicule electrice noi : Scénic E-Tech 100% electric, cu autonomie WLTP de peste 600 km, și Renault 5 E-Tech 100% electric.
 
  • 2 vehicule hibride noi în Europa, inclusiv Rafale E-Tech.
 
  • Noul Renault Master, o autoutilitară multifuncțională cu design inteligent, adaptată tuturor activităților profesionale (în versiune termică și electrică).
 
  • 2 vehicule noi pe piețele din afara Europei: Kardian și un model Renault Korea Motors. În 2024, marca Renault va continua implementarea strategiei «International game plan 2027». După Brazilia și Turcia în 2023, anul acesta va fi marcat de desfășurarea planului în Maroc și Coreea de Sud.

 

67 lansări de vehicule pentru marca Renault în 2024, fără a lua în considerare Renault Duster (în afara Europei) și Captur restilizat.

MARCA DACIA

Un succes tot mai mare în Europa 

 

În Europa, Dacia a vândut 562.890 de vehicule. Marca are un succes tot mai mare și înregistrează o creștere de 17,4 % (pe o piață în progres cu 13,9%). Dacia urcă astfel 4 poziții în clasamentul vânzărilor, ajungând pe locul 11 pe piața VP + VU. În segmentul VP, Dacia ajunge de acum pe locul 10 în Europa.

 

Performanța comercială a Dacia a fost impulsionată de introducerea noii identități vizuale, de marcă puternică ce propune «vehicule esențiale, cool, robuste, accesibile și performante ecologice», beneficiind de o gamă structurată în jurul a 4 modele de bază, fiecare din acestea în creștere față de 2022.

 

Cotă de piață record în Europa

 

Această performanță permite mărcii să atingă nivele record ale cotelor sale de piață:

  • 3,8% pe piața VP+VU (o creștere de +0,1 puncte procentuale vs. 2022)
 
  • 4,3% pe piața VP (o creștere de +0,1 puncte procentuale vs. 2022) 
 
  • 8,3% pe piața VP din Europa în segmentul clienților persoane fizice (o creștere de +0,7 pt).  Dacia s-a clasat astfel pe locul 2 în Europa7 în clasamentul vânzărilor către clienții particulari, baza principală de clienți a mărcii. 

 

Performanță susținută de o nouă identitate de marcă puternică

 

Rezultatele Dacia sunt susținute de o nouă identitate de marcă, structurată în jurul a 4 modele de bază. Dacia se bucură de una din cele mai ridicate rate de fidelitate, dar și de cucerire de noi clienți din întreaga piața auto.

 

  • Dacia Sandero continuă să fie cel mai vândut model către clienții particulari în Europa, menținând această poziție începând cu anul 2017. Vânzările totale ale modelului s-au ridicat la 269.899 unități, în creștere cu 17,6% față de anul precedent.
 
  • Cu 200.633 unități vândute (+1,7% față de 2022), Dacia Duster își menține poziția pe podiumul celor mai vândute modele SUV de pe piața europeană.
 
  • Dacia Jogger își continuă evoluția ascendentă și se clasează pe prima poziție în Europa în clasamentul modelelor de segment C (exceptând SUV), cu cele mai mari vânzări către persoanele fizice, cu 94.095 unități în 2023, o creștere de 65,6%.
 
  • Cu 61.803 unități vândute în total, Dacia Spring este în creștere cu 26,4% față de 2022 și își menține poziţia a treia în topul celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.

 

2024: 2 noi vehicule

Dacia va lansa 2 noi modele: 

  • Noua Dacia Duster, care va putea fi comandată începând din martie 2024.
  • Noua Dacia Spring 100% electrică, cu un nou design exterior și interior, care va fi comercializată în vara anului 2024. 

La finalul anului, Dacia va prezenta Bigster, viitorul său model de segment C.

 

 7 Austria, Belgia, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Finlanda, Elveția Franța, Germania, , Italia, Luxemburg, Olanda, Marea Britanie, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria, 

MARCA ALPINE

În 2023, Alpine își continuă creșterea de două cifre în segmentul high-end pentru al treilea an consecutiv, cu 4.328 de vehicule vândute, în creștere cu 22,1%:

 

  • În Europa, marca a înregistrat o creștere puternică, în special în Germania (+34%), în Belgia (+32%) și în Franța (+26%).
 
  • Alpine A110 își menține poziția de primul model coupé sport cu două locuri vândut în Europa în 2023, impulsionat de succesul versiunii A110 R și al seriilor limitate: A110 San Remo 73, A110 R Le Mans și A110 S Enstone Edition.
 
  • O treime din vânzările mărcii reprezintă versiuni vârf de gamă. 

 

Strategia de dezvoltare internațională a mărcii Alpine

În 2023, Alpine își continuă strategia de dezvoltare internațională cu extinderea în țări noi precum Israel și Maroc, iar acum are 146 de puncte de vânzare în întreaga lume. Această expansiune va continua în 2024 odată cu sosirea Alpine în Turcia în prima jumătate a anului.

 

2024 pentru Alpine

Alpine începe anul 2024 cu un portofoliu de comenzi echivalent cu 7 luni de vânzări datorită startului foarte bun al modelului A110 R Turini lansat în decembrie 2023.

 

2024 va marca electrificarea mărcii Alpine, așa cum a anunțat în planul strategic Renaulution din 2021. Marca își va prezenta hot hatch-ul Alpine A290, primul vehicul Alpine 100% electric.

PERSPECTIVELE PIEȚEI ÎN 2024

În 2024, se așteaptă ca piața europeană și cea din America Latină să fie stabile, în timp ce piața din Eurasia să scadă cu 11%.

TOP 15 PIEȚE ALE RENAULT GROUP 

 

                                                        2023                         Cota de piață (%)

1. FRANȚA                                   551.373                                25,6 

2. ITALIA                                      187.249                                10,6   

3. TURCIA                                    176.983                                14,4   

4. GERMANIA                             156.729                                 5,0   

5. SPANIA                                    134.398                                12,3   

6. BRAZILIA                                 126.206                                5,8   

7. MAREA BRITANIE                 102.980                                4,6   

8. BELGIA+LUXEMBURG          62.771                                10,5   

9. ROMÂNIA                                61.445                                38,1   

10. MAROC                                   60.290                                37,3   

11. ARGENTINA                          51.790                                12,2   

12. POLONIA                                49.557                                  9,2   

13. INDIA                                      48.321                                  1,0   

14. MEXIC                                     43.779                                  3,2   

15. OLANDA                                 39.688                                  9,0   

Despre Renault Group 

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 111.000 de salariați, Grupul  a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.Mai multe informații: https://www.renaultgroup.com/en/

Vezi mai multe