• România: Dacia îşi menţine poziția de lider de piață, cu o cotă de aproape 30%
  • Internațional: Vânzările Dacia au crescut cu 6%, ajungând la un nivel record, de peste 545 000 unități
  • Oferta produs a mărcii a fost reînnoită în 2016 odată cu lansarea noii game Sandero, Sandero Stepway, Logan și Logan MCV.

Dinamism confirmat pe piața din România

Cu 38.861 vehicule comercializate (+ 5,2% față de nivelul înregistrat în 2015), Dacia și-a consolidat anul trecut poziția de lider pe piața din România, atribuindu-și o cotă de aproape 30% din vânzările de vehicule noi*.

Profitând de o gamă completă, care acoperă cele mai importante segmente ale pieței auto din România, Dacia a găsit mijloacele pentru a seduce toate categoriile de clienți.

Gamă reînnoită, serii limitate, echipamente noi, toate aceste evoluții au făcut ca fiecare model
Dacia să se situeze în 2016 în poziția de lider în segmentul său. 

Cu peste 15.200 de unități vândute, ceea ce înseamnă aproximativ 40% din vânzările totale, Dacia Logan rămâne principalul model al mărcii în România. În 2016, oferta Logan a fost reînnoită și beneficiază de acum de un design nou, care integrează o identitate luminoasă specifică. Seria noutăților este completată de echipamente noi și de o nouă motorizare pe benzină, economică și ecologică.

Succesul Dacia Logan este completat de Logan MCV care, cu peste 3.300 unități comercializate, s-a impus drept cel mai vândut model break din România.

Duster ocupă a doua treaptă a podiumului, cu peste 7.300 unități vândute. SUV-ul gamei Dacia beneficiază, din ultimul trimestru al anului 2016, de o nouă serie limitată: Duster Black Touch.

Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domină detașat segmentul B-hatch și, cu aproape 7.100 de unități, se plasează pe locul al treilea în clasamentul pe modele.

La rândul lor, modelele Lodgy și Dokker au înregistrat vânzări în creștere în 2016, susținute în bună măsură de succesul versiunilor Stepway. 

* estimare

Dinamism pe piețele externe

Dacia a fost și în 2016 în ofensivă pe piețele internaționale. În total, în afara României au fost
vândute anul trecut peste 545.000 de mașini, cu 6% mai multe față de anul 2015.

Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din mașinile vândute de Dacia în 2016 fiind înmatriculate în țările Vechiului Continent.

Cu peste 112.000 de unități, ceea ce reprezintă cea mai bună performanță înregistrată până în prezent, Franța este prima destinație de export a Dacia. Cota sa de piață se ridică la 4,62%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen.

Spania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu vânzări de 54.543 unități şi o cotă de piață de 4,13%.

Italia se situează pe poziția a treia, cu peste 52.000 de unități, urmată de Germania, unde au fost vândute anul trecut aproape 51.000 de vehicule marca Dacia.

În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut 26.562 unități, ceea ce situează Regatul Unit pe locul șapte în clasamentul piețelor externe ale mărcii. 

Perspective 2017

Dacia își va menține și consolida poziția de lider pe piața din România, datorită gamei sale complete şi calității serviciilor oferite.

Oferta de produse va fi completată prin introducerea, în decursul primului trimestru, a transmisiei automate cu dublu ambreiaj, EDC (Efficient Dual Clutch), pe modelul Duster 4x2.

Totodată, procesul de modernizare a rețelei comerciale Dacia va continua în 2017.

Top 10 pieţe externe în 2016

Țară Unități
Franța 112.111
Spania 54.543
Italia 52.382
Germania 50.973
Turcia 47.529
Maroc 43.408
Marea Britanie 26.562
Polonia 19.322
Algeria 18.801
Belgia 18.500