• Dacia a vândut în 2022 un număr de 573.800 de vehicule, cu 6,8% mai mult față de anul precedent. Marca românească a depășit pragul simbolic de 8 milioane de automobile vândute de la lansarea modelului Logan, în 2004.

 

  • În România, Dacia a înmatriculat 40.179 de vehicule, cu 5.3% mai multe decât în 2021. 

 

  • Dacia a înregistrat nivele record ale cotelor sale de piață:

 

- 3,7% pe piaţa VP+VU* din Europa (+0,5 puncte procentuale vs. 2021), 

- 4,2% pe piața VP* din Europa (+0,7 puncte procentuale vs. 2021),  

- 7,6% pe piața VP din Europa în segmentul clienților persoane fizice** (+1,4 puncte procentuale vs. 2021), consolidându-și astfel poziția a 3-a în clasamentul european al vânzărilor către clienții particulari. 

 

  • Acest rezultat a fost susținut în principal de succesul a 4 modele cheie: 

 

- Sandero: 229.500 unităţi (+1,2% vs. 2021), cel mai vândut autoturism din Europa către clienții persoane fizice începând din anul 2017.

- Duster: 197.100 unităţi, (+5,8% vs. 2021), al doilea cel mai vândut vehicul din Europa către persoanele fizice în anul 2022 și cel mai vândut SUV către aceeași categorie de clienți începând din 2018. 

- Jogger (aflat în primul său an de comercializare): 56.800 de unităţi, locul al doilea în Europa în clasamentul vehiculelor din segmentul C (exceptând modelele SUV) cu cele mai mari vânzări către persoanele fizice.

- Spring: 48.900 unități, (+75% vs. 2021), locul al treilea în Europa în clasamentul celor mai bine vândute vehicule electrice către persoanele fizice. 

 

  • Dacia se bucură de un grad înalt de fidelitate din partea clienților, aceștia apreciind poziționarea sa ca marcă modernă ce asigură accesul la mobilitatea auto.

 

  • Pe o piață internațională care va rămâne afectată de dificultățile de ordin logistic, Dacia își va continua evoluția în 2023:

 

- În cursul lunii ianuarie, în toate showroom-urile mărcii își va face apariția gama cu noua identitate vizuală,  

- Gama electrificată va fi extinsă prin introducerea versiunii Jogger HYBRID 140 și a modelului Spring echipat cu noul motor ELECTRIC 65,

- Lansarea în cursul primăverii a noii game transversale Extreme,

- Continuarea modernizării rețelei comerciale și de post-vânzare prin introducerea noii identități vizuale.

CELE MAI VÂNDUTE PATRU MODELE DIN ROMÂNIA SUNT MARCA DACIA

 

Dacia a înmatriculat în 2022 un număr de 40.179 de vehicule pe piața din România, în creștere cu 5.3% față de nivelul înregistrat în anul precedent. În mod remarcabil, topul primelor patru modele cele mai vândute în România a fost ocupat în întregime de vehicule Dacia.

 

Astfel, pe prima poziție se află Logan, cu 11.401 unități, urmat de Duster, cu 10.161 de unități. Pe locul al treilea se află Sandero (8.492 unități), în timp ce pe poziția a patra se situează Spring, cu 6.830 de unități. Modelul de familie Jogger se află pe locul al optulea în clasamentul celor mai vândute vehicule de pe piața din România, cu 2.614 unități înmatriculate în 2022. 

Fiecare model Dacia a fost, totodată, lider în segmentul său de piață. 

 

Spring, aflat în primul an complet de comercializare, a impulsionat vânzările întregii piețe de vehicule electrice din România. Cota de piață a modelului Spring în segmentul vehiculelor 100% electrice s-a situat astfel, în 2022, la 57,8%. Totodată, Spring a fost al doilea cel mai vândut autoturism către persoanele fizice din România, indiferent de tipul de motorizare (termic sau electrificat).

Motorizarea GPL s-a bucurat, de asemenea, de un succes remarcabil, 60% din clienții modelului Logan optând pentru această soluție economică și ecologică.

COTE DE PIAȚĂ RECORD ÎN EUROPA

 

În pofida contextului general defavorabil de pe piața auto, care continuă să fie afectată de criza sanitară, de criza componentelor electronice și de dificultățile de ordin logistic, Dacia a reușit o performanță remarcabilă în 2022, realizând un nivel al vânzărilor de 573.800 unități, cu 6,8% mai mult față de nivelul înregistrat în 2021. Anul 2022 marchează totodată un jalon important pentru vânzările Dacia, care au depășit nivelul de 8 milioane de vehicule vândute de la lansarea, în 2004, a modelului Logan.

 

În perimetrul de comercializare al Dacia, piața auto a cunoscut în 2022 un regres de 5,5% față de nivelul anului 2021. În acest context, performanța comercială a mărcii confirmă pertinența poziționării sale bazate pe un raport prestații/preț la cel mai bun nivel. Această performanță se reflectă în principal în succesul pe care noua gamă de modele Dacia o înregistrează în rândurile clienților particulari. În 2022, Dacia a atins în Europa o cotă de piață record de 7,6% pe piața autoturismelor vândute către clienții particulari (6,2% în 2021), consolidându-și astfel, pentru al doilea an consecutiv, poziția sa pe locul al treilea în topul celor mai vândute mărci către această categorie de clienți.   

Dacia a înregistrat totodată valori record ale cotei sale de piață la nivel european în segmentele VP+VU (3,7%, +0,5 puncte procentuale vs. 2021), și VP (4,2%, +0,7 puncte procentuale vs. 2021). 

 

Dacia și-a consolidat poziția pe piața europeană, vânzările de autoturisme (VP) crescând cu 15,4% pe o piață în regres cu 4%.

 

În Franța, cea mai mare piață pentru Dacia, au fost înmatriculate 130.800 de autoturisme în 2022, în creștere cu 4,5% față de nivelul înregistrat în 2021, pe o piață în regres cu 7,8%. Această performanță se traduce printr-o creștere cu un punct procentual a cotei de piață, care a ajuns la 8,6%, plasând în premieră Dacia pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute mărci de pe piața franceză a vehiculelor de persoane. Pe segmentul vânzărilor către persoanele fizice, Dacia a atins o cotă de piață de 15,8% (+1,3 puncte procentuale față de 2021), ceea ce înseamnă că unul din 6 clienți particulari din Franța a ales în 2022 un vehicul Dacia.

 

În Germania, a cărei piață este dominată de oferta în segmentul C, Dacia a înregistrat în 2022 o creștere cu 50% a vânzărilor sale față de anul precedent, acestea ajungând la 60.300 de autoturisme. În premieră, cota de piață a mărcii a depășit 2% în segmentul VP și 5% în segmentul VP vândute către persoane fizice. Astfel, Dacia a ajuns să ocupe locul 6 în clasamentul vânzărilor de autoturisme din Germania către clienții particulari.

 

Dacia a înregistrat o creștere semnificativă și în Italia, cu un nivel al vânzărilor de 67.300 unități, (+ 9,2% față de 2021), pe o piață în scădere cu 9,7%. Cota de piață în segmentul VP a ajuns la 5,1%, în creștere cu 0,9 puncte procentuale față de nivelul înregistrat în 2021. În clasamentul vânzărilor către persoanele fizice, Dacia a ajuns pe locul 4, urcând o poziție față de anul precedent, cu o cotă de piață de 8,3% (+ 2 puncte procentuale față de 2021).

 

În Spania, Dacia a vândut 37.800 de autoturisme, în creștere cu +2,7% față de nivelul înregistrat în 2021, pe o piață în regres cu 5,3 %. Cota de piață în segmentul VP se situează la 4,7% (+ 0,4 puncte procentuale față de nivelul anului 2021). În clasamentul vânzărilor către persoanele fizice, Dacia se menține pe locul 4, cu o cotă de piață de 8,1%, (+ 0,6 puncte procentuale față de 2021).

 

În Marea Britanie, vânzările Dacia au crescut cu 55% față de nivelul anului 2021 pe o piață în regres cu 2%. În segmentul vânzărilor către persoanele fizice, cota de piață a mărcii a crescut de la 2% în 2021 la 3,1%. 

 

În Portugalia și în Belgia, Dacia ocupă primul loc în clasamentul vânzărilor către persoanele fizice. În Europa de Est, în Țările Baltice, în Slovacia și în Republica Cehă, creșterea vânzărilor a depășit 30%.

O creștere a vânzărilor de peste 30% a fost înregistrată și în Turcia, unde cota de piață a mărcii a ajuns la 6%, cu 1,1 puncte procentuale peste nivelul anului precedent.

UN PLAN PRODUS PUTERNIC, BAZAT PE 4 MODELE CHEIE

 

În mai puțin de 15 luni, Dacia a lansat o nouă gamă, bazată pe 4 modele cheie: Sandero, Spring, Duster (lansate în 2021) și Jogger (lansat în 2022). La sfârșitul anului 2022, toate cele patru modele au preluat, simultan, noua identitate vizuală a mărcii, adoptând, alături de noi elemente de design, o gamă nouă de culori, precum și noua siglă „Dacia Link”.

 

În 2022, fiecare model a contribuit la creșterea Dacia. Sandero, cu 229.500 de vehicule vândute în 2022 (+1,2 % vs. 2021), este pentru al 6-lea an consecutiv cel mai vândut autoturism din Europa către persoanele fizice. Sandero a ocupat, totodată, în 2022, locul al doilea în clasamentul celor mai vândute autoturisme din Europa pentru toate categoriile de clienți. 

 

Duster a urmat aceeași tendință. El și-a păstrat prima poziție în clasamentul european al celor mai vândute modele SUV către clienții persoane fizice, poziție pe care și-o menține fără întrerupere din anul 2018. Totodată, Duster a devenit, în 2022, al doilea cel mai bine vândut vehicul către clienții particulari de pe piața europeană, imediat după modelul lider, Dacia Sandero. Cu 197.100 de unități vândute în 2022 (+5,8% vs. 2021), Duster a depășit pragul de 2 milioane de vehicule comercializate de la lansarea primei generații a modelului, în 2010. 

 

Spring a fost comercializat în 48.900 de exemplare (+75 % vs. 2021) înregistrând, de la lansarea sa, peste 100.000 de comenzi, din care 75% au fost plasate de persoane fizice. Spring a ocupat în 2022 poziția a treia în clasamentul european al celor mai vândute vehicule electrice către clienții particulari. 

 

În ceea ce privește modelul Jogger, aflat în primul an complet de comercializare, acesta a înregistrat un nivel al vânzărilor de 56.800 de vehicule și se situează pe locul al doilea în clasamentul european al vânzărilor de vehicule din segmentul C (exclusiv modele SUV) către persoanele fizice.

 

Atractivitatea produselor Dacia atât din punctul de vedere al echipamentelor, cât și al motorizărilor, este confirmată de mix-ul de vânzări : astfel, peste 70 % din clienți optează pentru versiunile superioare ale gamei. 

 

Motorizarea ECO-G 100 este aleasă de unul din trei clienți Dacia. În cazul modelului Jogger, acest procent ajunge chiar la 58 %. Soluția de motorizare cu carburație mixtă benzină/GPL permite modelului Jogger să emită în medie cu 10% mai puțin CO2 (118 g CO2/km) față de un motor pe benzină echivalent și oferă o autonomie de peste 1.000 de kilometri. 

 

Spring și-a confirmat pe deplin vocația de model menit să faciliteze accesul la mobilitatea electrică. Astfel, în 2022, 93% dintre cumpărătorii săi au devenit pentru prima oară utilizatorii unui vehicul electric. 

 

Atractivitatea gamei Dacia se manifestă totodată prin cucerirea de noi clienți și prin fidelizarea celor existenți. În perimetrul Europa 5 (Franța, Marea Britanie, Germania, Italia și Spania), 6 din 10 clienți Dacia nu erau anterior posesori ai unui vehicul produs de Renault Group. În momentul reînnoirii mașinii lor, 8 din 10 clienți ai Dacia aleg tot un vehicul aparținând Renault Group.

PERSPECTIVE 2023

 

De la începutul lunii ianuarie, toate showroom-urile Dacia au pus în vânzare modelele cu noua identitate vizuală. În același timp, Dacia își extinde oferta de modele electrificate. 

Jogger HYBRID 140, primul vehicul hibrid al gamei Dacia, este cel mai accesibil model de familie cu motorizare hibridă de pe piață. Dispunând de tehnologia performantă a Renault Group, Jogger HYBRID 140 oferă clienților mai multă putere și mai mult confort în condițiile unui consum mai economic și a unui nivel mai redus al emisiilor de CO2. 

 

Cu noul motor ELECTRIC 65 (65 CP/48 kW), Spring oferă un plus de putere și de dinamism, cu accelerații și reprize mai energice. Spring inaugurează totodată noul nivel de echipare transversal „Extreme”. În trimestrul al doilea, acesta va fi disponibil și pe modelele Sandero, Jogger și Duster, ilustrând perfect spiritul outdoor al Dacia. 

 

De la începutul anului 2022, Dacia a lansat planul de modernizare al rețelei sale comerciale prin adoptarea noii identități vizuale a mărcii. Acest proiect ambițios urmărește să mărească vizibilitatea și atractivitatea punctelor de vânzare și să creeze o nouă ambianță interioară bazată pe principiile de funcționalitate, de flexibilitate și de responsabilitate ecologică. La sfârșitul anului 2022, mai mult de 10% din rețeaua internațională de showroom-uri Dacia era modernizată, acest proces de transformare urmând să se accelereze în 2023.

Xavier Martinet, Director Marketing, Vânzări & Operațiuni Dacia

« În 2022, creșterea vânzărilor și cotele de piață record înregistrate de Dacia în Europa confirmă pertinența strategiei noastre care vizează concentrarea pe valorile esențiale și adaptarea produselor noastre la așteptările și la modul de utilizare al clienților. În 2023 vom continua această dinamică prin extinderea ofertei noastre de modele electrificate, rămânând fideli ADN-ului Dacia : să le oferim clienților ceea ce este esențial, la cel mai bun raport prestații/preț »

DESPRE DACIA

 

Înființată în anul 1966, Dacia este cel mai important constructor de automobile din România, liderul pieței auto locale şi cel mai important exportator, având o contribuţie semnificativă la Produsul Intern Brut al țării şi un efect structurant la nivelul economiei naționale prin intermediul rețelei ample de furnizori. 

 

Devenită marcă a Renault Group începând din anul 1999, Dacia este prezentă în 44 de țări, de pe 4 continente, oferind vehicule robuste, fiabile şi adaptate nevoilor şi stilurilor de viață ale unor categorii largi de clienți. Modelele sale au devenit adevărate referințe pe piaţa auto : Logan a democratizat accesul la achiziția unui automobil nou, Duster s-a impus ca cel mai accesibil SUV, în timp ce Sandero a devenit liderul vânzărilor către persoane fizice în Europa. Dacia Spring se afirmă deja ca soluția de mobilitate electrică accesibilă tuturor.

 

___________________________________

*Perimetru = Austria, Belgia, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Islanda, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxembourg, Malta, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Republica Cipru, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveția și Marea Britanie.

**Perimetru = Austria, Belgia, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Ungaria, Italia, Luxembourg, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveția, Marea Britanie.