Motorizările hibride combină un motor convențional pe benzină cu un motor electric care îndeplinește mai multe funcții.
full hybrid
Structură
1 motor termic
Cutie de viteze automată multimodală
1 baterie de tracțiune de 280 V, fără încărcare la priză
Încărcarea bateriei
Nu este nevoie să te conectezi la priză, bateria se încarcă singură în timp ce conduci, folosind energia recuperată în timpul frânării și decelerării.
Motorul electric permite deplasarea în modul 100% electric sau oferă un plus de putere motorului termic.
De asemenea, acesta transformă energia recuperată în energie electrică și încarcă bateria de tracțiune.
Cutia de viteze multimodală comută automat între cele 3 moduri de condus:
* Ciclu de consum urban
** Bazat pe teste interne utilizând faza urbană (scăzută) a ciclului WLTC (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Cycle). Procentul de timp de condus poate varia în funcție de condițiile reale de condus (tipul drumului, stilul de condus și condițiile meteo).
mild hybrid
Structură
1 motor termic
1 alternator demaror
1 baterie de 48 V fără încărcare la priză, cu încărcare prin recuperarea energiei în timpul deplasării
Încărcarea bateriei
Nu este nevoie să te conectezi la priză, bateria se încarcă singură în timp ce conduci, folosind energia recuperată în timpul frânării și decelerării.
În situațiile cele mai solicitante din punct de vedere al consumului de energie, de exemplu la demaraj sau accelerare, alternatorul demaror asigură motorului termic un cuplu suplimentar.
De asemenea, ajută la încărcarea bateriei de tracțiune de 48 V.
Consum de combustibil cu până la 10% mai redus, comparativ cu un motor echivalent pe benzină.
Mild Hybrid
Structură
1 motor termic
1 alternator demaror
1 baterie fără încărcare la priză
1 arbore cardanic către puntea spate
Încărcarea bateriei
Nu este nevoie să te conectezi la priză, bateria se încarcă singură în timp ce conduci, folosind energia recuperată în timpul frânării și decelerării.
În situațiile cele mai solicitante din punct de vedere al consumului de energie, de exemplu la demaraj sau accelerare, alternatorul demaror asigură motorului termic un cuplu suplimentar.
De asemenea, ajută la încărcarea bateriei de tracțiune de 48 V.
Sistemul de tracțiune integrală Terrain Control dispune de 5 moduri de condus:
Reducerea cu până la 10% a consumului de combustibil și emisiilor de CO2, comparativ cu un motor echivalent pe benzină.
mild hybrid cu sistem de alimentare dublă
Structură
1 motor termic
1 alternator demaror
1 baterie fără încărcare la priză
1 rezervor de GPL în plus față de rezervorul de benzină
Încărcarea bateriei
Nu este nevoie să te conectezi la priză, bateria se încarcă singură în timp ce conduci, folosind energia recuperată în timpul frânării și decelerării.
Vehiculul pornește întotdeauna în modul pe benzină și apoi poate comuta în modul GPL.
Comutarea se face automat sau în funcție de preferințele șoferului, prin intermediul unui buton special.
În situațiile cele mai solicitante din punct de vedere al consumului de energie, de exemplu la demaraj sau accelerare, alternatorul demaror asigură motorului termic un cuplu suplimentar.
De asemenea, ajută la încărcarea bateriei de tracțiune de 48 V.
*prețul mediu al GPL în Europa, la 5 mai 2025, respectiv 0,83 euro comparativ cu 1,47 euro pentru benzină
mild hybrid cu sistem de alimentare dublă
Structură
1 motor termic
1 alternator demaror
cutie de viteze automată cu ambreiaj dublu și 6 trepte
1 motor electric cu cutie de viteze cu 2 trepte
1 rezervor de GPL în plus față de rezervorul de benzină
Încărcarea bateriei
Nu este nevoie să te conectezi la priză, bateria se încarcă singură în timp ce conduci, folosind energia recuperată în timpul frânării și decelerării.
Motorul electric permite deplasarea în modul 100% electric sau oferă un plus de putere motorului termic.
De asemenea, acesta transformă energia recuperată în energie electrică și încarcă bateria de tracțiune.
Comutarea între modul pe benzină și modul GPL se face automat sau în funcție de preferințele șoferului, prin intermediul unui buton special.
Pe versiunea 4x4, pe lângă padelele montate pe volan pentru schimbarea treptelor de viteză fără ajutorul ambreiajului, este disponibil și un selector pentru cele 5 moduri de condus:
* prețul mediu al GPL în Europa, la 5 mai 2025, respectiv 0,83 € comparativ cu 1,47 € pentru benzină
** Bazat pe teste interne utilizând faza urbană (scăzută) a ciclului WLTC (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Cycle). Procentul de timp de condus poate varia în funcție de condițiile reale de condus (tipul drumului, stilul de condus și condițiile meteo).
| hybrid 155 | mild hybrid 140 | mild hybrid 130 4x4 | mild hybrid-G 140 | hybrid-G 150 4x4 | |
|---|---|---|---|---|---|
| Tehnologie | full hybrid | mild hybrid | mild hybrid | mild hybrid | mild hybrid |
| Alimentare | Benzină + electric | Benzină + electric | Benzină + electric | Benzină +GPL + electric | Benzină +GPL + electric |
| Condus în modul 100% electric | 80% condus electric în oraș4 | Nu | Nu | Nu | 60%* condus electric în oraș4 |
| Asistență Electrică pentru motorul termic | Da | Da | Da | Da | Da |
| Stop & Start | Da | Da | Da | Da | Da |
| Încărcare în timpul deplasării | Da | Da | Da | Da | Da |
| Pornire în modul Electric | Da | Nu | Nu |
Nu | Da |
| Economii la consum/utilizare | Consum redus cu până la 40% 1 | Consum redus cu până la 10% 2 | Consum redus cu până la 10% 2 | Până la 30 € 3 per rezervor | Costuri de utilizare cu până la 30% 2 mai mici |
| Masă remorcabilă | 1 t | 1,5 t | 1,5 t | 1,5 t | 1,5 t |
1 În ciclu urban, comparativ cu un motor echivalent pe benzină, în funcție de condițiile de utilizare a vehiculului și stilul de condus al șoferului
2 În ciclu mixt, comparativ cu un motor echivalent pe benzină, în funcție de condițiile de utilizare a vehiculului și stilul de condus al șoferului
3 prețul mediu al GPL în Europa, la 5 mai 2025, respectiv 0,83 euro comparativ cu 1,47 euro pentru benzină
4 Bazat pe teste interne utilizând faza urbană (scăzută) a ciclului WLTC (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Cycle). Procentul de timp de condus poate varia în funcție de condițiile reale de condus (tipul drumului, stilul de condus și condițiile meteo).
Bateria de tracțiune este garantată pentru 8 ani sau 160.000 km pentru motoarele hibride și 3 ani (kilometraj nelimitat) pentru motoarele mild hybrid.
Cu motorul mild hybrid de 140 CP, autonomia Bigster este de peste 780 km, peste 900 km motorul hybrid 155 CP și chiar peste 1400 km pentru mild hybrid-G de 140 CP (autonomie cumulată cu ambele rezervoare de GPL + benzină).
Aceasta presupune utilizarea unui sistem mild hybrid, care asistă motorul termic numai la pornire și accelerare, pentru a reduce consumul de combustibil și a îmbunătăți performanțele.
În cazul special al motorizării hybrid G 150 4x4 și datorită motorului său suplimentar amplasat pe puntea spate, acest sistem hibrid îi permite să funcționeze în proporție de 60% în modul de condus electric în oraș.*
Prin urmare, oferă un condus mai flexibil și mai dinamic, permițând în același timp reducerea consumului de combustibil, comparativ cu un motor echivalent pe benzină neelectrificat.
* Bazat pe teste interne utilizând faza urbană (scăzută) a ciclului WLTC (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Cycle). Procentul de timp de condus poate varia în funcție de condițiile reale de condus (tipul drumului, stilul de condus și condițiile meteo).
E atât de ușor! Pentru bateriile vehiculelor hibride (full sau mild hybrid), nu ai nevoie de conectori speciali. Acestea se încarcă automat în timp ce conduci, la frânare și decelerare.