Dacia a vândut peste 181 000 de vehicule

duster record vanzari
  • 181 826 vehicule Dacia înmatriculate în primul semestru 2010, cu 18,2% mai mult faţă de S1 2009
  • România: Dacia atinge o cotă de piaţă de 33,5%, în creştere cu 3,5 puncte procentuale faţă de S1 2009
  • O creştere puternică a vânzărilor în Europa Occidentală: peste 123 000 vehicule Dacia comercializate în primul semestru 2010
  • Excelent debut comercial pentru modelul Duster, cu peste 35 500 comenzi în Europa

În primele şase luni ale anului 2010, Dacia a vândut 181 826 vehicule, în creştere cu 18,2% faţă de cele 153 874 unităţi livrate în perioada similară a anului trecut. Dacia realizează astfel, pentru al cincilea an consecutiv, un nou record de vânzări semestriale.

 

Dacia în România

Pe o piaţă românească aflată în continuare în declin puternic sub efectele crizei economice, Dacia a vândut în primul semestru al acestui an 19 294 vehicule, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 33,5%, în creştere cu 3,5 puncte faţă de intervalul similar din 2009.

Rezultatul înregistrat de Dacia are la bază căutarea permanentă a celor mai bune oferte în termeni de preţ, de gamă produs şi de finanţare, la care se adaugă o calitate şi o fiabilitate a produselor confirmate de cele mai recente anchete de satisfacţie a clienţilor.

Şi în acest an Dacia a susţinut programul de reînnoire a parcului auto iniţiat de guvernul român propunând clienţilor o ofertă proprie, intitulată « Dacia Avantaj». Prin această campanie au fost comercializate 14 000 de vehicule de la începutul anului.

 

O puternică dinamică a exporturilor

Vânzările Dacia pe pieţele internaţionale au depăşit 162 500 unităţi, ceea ce reprezintă aproape 90 % din totalul livrărilor mărcii în primul semestru.

Dacia continuă să-şi consolideze succesul în Europa Occidentală, aici fiind înmatriculate, de la începutul anului, trei sferturi din maşinile exportate de Dacia. Cu o cotă de piaţă de 1,6%, în creştere cu 0,3 puncte procentuale faţă de perioada similară a anului trecut, Dacia a înregistrat cea mai puternică ascensiune a vânzărilor sale dintre toate mărcile comercializate în Europa Occidentală (+29,2%).

Podiumul exporturilor Dacia este dominat de cele trei ţări care deţin nu doar cele mai mari pieţe auto din Europa, cât şi cele mai puternice industrii de profil de pe continent.

Franţa a devenit principala piaţă pentru marca Dacia (64 287 unităţi vândute). La sfârşitul lunii iunie, ea ocupa locul al şaselea în clasamentul vânzărilor din Hexagon, cu o cotă de piaţă de 4,5%. Dacă se iau în calcul doar vânzările către persoane fizice, atunci Dacia se situează chiar pe poziţia a patra pe piaţa franceză în primul semestru 2010.

Locul al doilea în clasamentul vânzărilor pe plan internaţional este ocupat de Germania, cu 17 107 vehicule Dacia vândute, urmată de Italia, cu 13 755 unităţi.

 

Excelent debut comercial pentru Duster

Duster, al şaselea model al gamei Dacia, şi-a făcut o intrare remarcată pe toate pieţele unde este comercializat. De la lansarea sa, în luna martie, peste 35 500 Dacia Duster au fost comandate în Europa.

În România, Duster s-a impus deja drept cel mai vândut model în segmentul 4x4, cu aproape 3 000 de comenzi şi 1 522 unităţi livrate până la sfârşitul lunii Iunie.