Dacia Duster „No Limit”, locul al treilea în competiţia Pikes Peak International Hill Climb 2011

Jean-Philippe Dayraut şi Dacia Duster „No Limit” au obţinut un loc pe podium la vestita competiţie de viteză în coastă Pikes Peak International Hill Climb, desfăşurată în Colorado Springs, SUA, pe 26 iunie. Campion multiplu al curselor pe circuit în Franţa, Dayraut a reuşit performanţa de a parcurge traseul dificil de 20 de km în numai 10’ 17’’, la volanul modelului unicat Dacia Duster de 850 CP, dezvoltat de Renault Sport Technologies, Tork Engineering şi Sodemo.

Aflat la prima sa participare Pikes Peak, cea mai exigentă cursă de viteză în coastă, Jean Philippe Dayraut a avut de înfruntat piloţi consacraţi pe acest traseu, buni cunoscători ai circuitului şi ai capcanelor pe care acesta le ascunde. Vehiculul Dacia Duster „No Limit” a concurat la clasa „Unlimited”, care nu impune nici un fel de restricţii legate de puterea motorului sau cilindreea sa, masă, pneuri, transmisie sau aerodinamică. Printre elementele care au stat la baza performanţei acestui model sunt motorul de 850 CP, pregătit de Sodemo pe baza blocului motor V6 3,8l al lui Nissan GT-R, cutia de viteze secvenţială Sadev cu şase rapoarte sau elemente de aerodinamică precum eleroanele, testate în tunelul aerodinamic.

Recordul Pikes Peak International Hill Climb a fost doborât de Nobuhiro „Monster” Tajima, care a reuşit să urce muntele cu prototipul său, Suzuki Sx4 Hill Climb Special, în doar 9’ 51’’ secunde. Tot el este titularul recordului anterior de 10’ 01’’. Pe locul al doilea s-a clasat Rhys Millen, aflat la a patra participare în cursa de la Pikes Peak. Acesta a obţinut un timp de 10’ 09’’, la volanul modelului Hyundai Red Bull.

Circuitul de la Pikes Peak are aproape 20 de km lungime şi 156 de viraje periculoase. El urcă de la 2860 la 4300 m altitudine, iar presiunea aerului şi diferenţele de altitudine influenţează în mod decisiv atât rezistenţa pilotului, cât şi performanţele maşinii. Doar piloţii profesionişti, cu experienţă în cursele de circuit, sau cei care ştiu să stăpânească vehiculul în curse pe gheaţă sau macadam pot face faţă unei astfel de provocări. Jean-Philippe Dayraut deţine 6 titluri de campion al Franţei pe circuit şi 3 titluri de campion la Trofeul Andros. Participarea la Pikes Peak International Hill Climb a fost un pas firesc în evoluţia carierei sale de pilot, iar vehiculul Dacia Duster „No limit” a răspuns perfect exigenţelor sale.

Credit foto: v.images.com