Nou record de marjă operațională pentru Groupe Renault pentru primul semestru.

  • Înmatriculări în creștere cu 9,8%, la 2,07 milioane de unități (+5,3% excluzând Jinbei și Huasong).
  • Cifra de afaceri a Grupului este în creștere cu 1,4%, atingând 29 957 milioane de euro (+ 2,4 % pe trimestrul 2, față de +0,2% pe primul trimestru). La un curs de schimb și perimetru constante[1], creșterea este de 6,8% pe primul semestru.
  • Rezultatul din exploatare al Grupului este de 1 734 milioane de euro (-3,1%) față de 1 789 milioane de euro.
  • Rezultatul net este de 2 040 milioane de euro, față de 2 347 milioane de euro [2] (-16,3%). Această scădere se explică prin contribuția Nissan, diminuată cu 483 milioane de euro. Nissan anul trecut beneficiase de plus valoare generată de o cesiune.
  • Free cash-flow-ul operațional aferent activității Auto este pozitiv, de 418 milioane de euro.
  • Grupul își confirmă obiectivele anuale.

Grupul atinge un nou record de marjă operațională pentru primul semestru, într-un context economic volatil. Aceste rezultate ne recompensează strategia de diversificare geografică, succesul gamelor noastre și mobilizarea tuturor angajaților. Rezultatele ne fac să fim încrezători că ne vom atinge obiectivele anuale, a declarat Carlos Ghosn, Președinte-Director General al Renault.

 

Boulogne-Billancourt, 27/07/2018 – Cifra de afaceri a Grupului atinge 29 957 milioane de euro (+1,4%). Calculată la un curs de schimb și perimetru constante, cifra de afaceri a Grupului progresează cu 6,8%.

 

Începând cu 1 ianuarie 2018, Grupul aplică standardul IFRS 15 „venituri din contracte cu clienții”. Efectul principal asupra Grupului se referă la maniera de a procesa reducerile acordate dobânzilor financiare în momentul vânzării unei mașini însoțite de vânzarea unui produs de finanțare. Aceste reduceri sunt introduse în rezultat în momentul vânzării vehiculului, și nu de manieră etapizată, cum era cazul înainte.

 

În acest context, Grupul a modificat bonificațiile dobânzilor între sectoarele operaționale, fără ca această schimbare să aibă vreun efect asupra cifrei de afaceri consolidate. Utilizând o metodă de prezentare comparabilă, cifra de afaceri aferentă activității Auto, excluzând AVTOVAZ, ar fi fost mai mare cu 278 milioane de euro (1,0 punct), însă, în contrapartidă, cifra de afaceri echivalentă activității Finanțarea vânzărilor ar fi avut o diminuare echivalentă.

 

Cifra de afaceri aferentă activității Auto, excluzând AVTOVAZ, este de 26 867 milioane de euro, în scădere cu 0,5%. În afara impactului negativ de –1,0 punct menționat mai sus, această descreștere se explică prin efectul negativ al cursului de schimb, de –4,6 puncte, din cauza scăderii principalelor monede ale Grupului (pesoul argentinian, realul brazilian, dolarul american, rubla rusească). Creșterea volumelor aduce +3,1 puncte. Efectul prețului, generat în principal pe piețele emergente, pentru compensarea scăderii monedelor, este de + 1,2 puncte.

 

Marja operațională a Grupului se ridică la 1 914 milioane de euro și reprezintă 6,4% din cifra de afaceri. Excluzând impactul IFRS 15, marja este de 1 984 milioane de euro (6,6% din cifra de afaceri).

 

Marja operațională aferentă activității Auto, excluzând AVTOVAZ, s-a diminuat cu 77 milioane de euro, la 1 215 milioane de euro și reprezintă 4,5% din cifra de afaceri (4,7% excluzând reclasificarea contabilă a cifrei de afaceri menționate mai sus și efectul IFRS 15) față de 4,8 % pentru primul semestru din 2017.

 

Performanța se datorează, în principal, dezvoltării puternice a activității (impact pozitiv de 80 de milioane de euro) și scăderii costurilor industriale (254 milioane de euro). În schimb, prețul materiilor prime a avut un impact negativ, de -192 milioane de euro, la fel cu cel al monedelor, care a fost de -347 milioane de euro, în special din cauza deprecierii pesoului argentinian.

 

Raportul mix/preț/nivel de echipare mai ridicat beneficiază de creșterea prețurilor, mai ales pentru a compensa deprecierea unor monede și devine pozitiv, de 184 milioane de euro.

 

Marja operațională a AVTOVAZ este de 105 milioane de euro, față de 3 milioane de euro pe primul semestru din 2017. AVTOVAZ beneficiază de succesul noilor sale modele pe o piață care se redresează, de eforturile de raționalizare a costurilor, dar și de efecte pozitive non-recurente.

 

Contribuția aferentă activității Finanțarea vânzărilor la marja operațională a Grupului atinge 594 milioane de euro, față de 525 milioane de euro pe primul semestru din 2017. Această creștere se explică prin progresul marjei brute financiare a RCI Banque, consecință a nivelului de performanță comercială a dosarelor de finanțare.

 

Alte produse și cheltuieli de exploatare ajung la -180 milioane de euro (față de -31 milioane de euro pe primul semestru din 2017), generate mai ales de provizioanele pentru cheltuielile de restructurare în Franța, conform acordului CAP 2020.

 

Rezultatul de exploatare al Grupului este de 1 734 milioane de euro, față de 1789 milioane de euro pe primul semestru din 2017 (-3,1%).

 

Rezultatul financiar progresează la -121 milioane de euro, față de - 187 milioane de euro pe primul semestru din 2017 (cifre calculate prin metode contabile similare). Îmbunătățirea se explică prin scăderea costului datoriei Renault SA, Renault do Brasil și AVTOVAZ.

 

Contribuția companiilor asociate, mai ales a Nissan, este de 814 milioane de euro, față de 1 317 milioane de euro pe primul semestru 2017. Contribuția Nissan a fost la rându-i influențată de integrarea unui produs excepțional: cesiunea acțiunilor pe care le deținea la Calsonic Kansei.

 

Impozitele curente și amânate reprezintă -387 milioane de euro, în scădere cu 95 milioane de euro față de primul semestru din 2017 (cifre reprocesate conform IFRS 15).

 

Rezultatul net este de 2 040 milioane de euro (-16,3%), iar rezultatul net, partea Grupului, de 1 952 milioane de euro (7,24 euro pe acțiune, față de 8,85 euro pe acțiune pe primul semestru 2017 – cifre reprocesate).

 

Free cash-flow-ul operațional aferent activității Auto (inclusiv AVTOVAZ) este pozitiv, de 418 milioane de euro, rezultat obținut după ce s-a luat în calcul variația fondului de rulment pozitivă, de 200 milioane de euro.

 

La 30 iunie 2017, stocurile totale (inclusiv cele din rețeaua agenților independenți) reprezintă 62 de zile de vânzare, față de 63 de zile la sfârșitul lui iunie 2017.

PERSPECTIVE 2018

 

Se estimează că piața mondială va crește cu 3% față de 2017 (estimare anterioară +2,5%). Perspectivele de evoluție ale pieței europene pentru această perioadă sunt de +1,5% (față de +1%), iar pentru piața franceză de +2% ( față de +1%).În afara Europei, se prevede că Brazilia va progresa cu +10% (față de +5%), iar Rusia cu mai mult de 10% (față de aproape 10%). Perspectiva pentru China este de +5% (nicio schimbare), iar pentru India de +8% (față de +6%).

 

În acest context, Groupe Renault își confirmă obiectivele:

 

  • creșterea cifrei de afaceri (la o rată a cursului de schimb și perimetru constante)*[3];
  • păstrarea unei marje operaționale a Grupului de peste 6,0%*,
  • generarea unui free cash-flow operațional pozitiv aferent activității Auto.

*excluzând impactul IFRS 15

INFORMAȚII SUPLIMENTARE

 

Conturile consolidate ale Grupului la data de 30 iunie 2018 au fost validate de către Consiliul de Administrație din 26 iulie 2018.

 

Auditorii Grupului au verificat conturile, iar rapoartele de audit referitoare la certificarea conturilor consolidate sunt în curs de redactare.

 

Raportul financiar cu analiza completă a rezultatelor financiare de pe primul semestru din 2018 este disponibil pe www.renaultgroup.com la rubrica „Finance”.

Despre Groupe Renault

 

Constructor auto din anul 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de țări și a vândut aproape 3,76 milioane de vehicule în 2017. În prezent are peste 180.000 de angajați, 36 de situri de fabricație și 12.700 de puncte de vânzare. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor și a continua strategia de creștere rentabilă, grupul se sprijină pe dezvoltarea sa internațională. Mizează pe complementaritatea celor 5 mărci pe care le are în portofoliu (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine și LADA), pe vehiculul electric și pe alianța unică cu Nissan și Mitsubishi. Cu o nouă echipă în Formula 1 și un angajament puternic pentru Formula E, pentru Renault motor sportul este un vector de inovație și notorietate pentru marcă.

 

[1] Pentru a putea analiza diferența pentru cifra de afaceri consolidată, calculată la un curs de schimb și perimetru constante, Groupe Renault recalculează cifra de afaceri a exercițiului în curs, aplicând un curs de schimb care reprezintă media anuală a exercițiului precedent, excluzând diferențele semnificative de perimetre intervenite pe parcursul exercițiului. Pentru anul 2017, cifra de afaceri recalculată este corectată doar în funcție de efectul cursului de schimb, în 2017 neintervenind nicio diferență semnificativă de perimetru în afară de integrarea Grupului AVTOVAZ, care este prezentat ca un sector operațional distinct.

 

[2] Datele pentru primul semestru 2017 țin cont de ajustările generate de schimbarea metodei contabile pentru acțiunile participative și de alocarea prețului de achiziție a Grupului AVTOVAZ, achiziție finalizată în al 2-lea semestru din 2017.

 

[3] Pentru a putea analiza diferența pentru cifra de afaceri consolidată, calculată la un curs de schimb și perimetru constante, Groupe Renault recalculează cifra de afaceri a exercițiului în curs, aplicând un curs de schimb care reprezintă media anuală a exercițiului precedent, excluzând diferențele semnificative de perimetre intervenite pe parcursul exercițiului. Pentru anul 2017, cifra de afaceri recalculată este corectată doar în funcție de efectul cursului de schimb, în 2017 neintervenind nicio diferență semnificativă de perimetru în afară de integrarea Grupului AVTOVAZ, care este prezentat ca un sector operațional distinct.