Introducere privind noile reglementări

Consum redus de carburant și reducerea emisiilor poluante

Soluții simple și eficiente

Dacia Duster

Oferim autovehicule atractive

Achiziționarea și utilizarea unei mașini noi Dacia este accesibilă oricui. Oferim autovehicule atractive și de înaltă calitate, cu tehnologii fiabile și eficiente. Autovehiculele Dacia sunt echipate cu aceleași tehnologii folosite de întreg Grupul Renault și beneficiază de aceleași soluții profesionale pentru reducerea consumului de carburant și a emisiilor poluante.

 

Dacia pune la dispoziție o gamă largă de soluții și tehnologii care ajută la reducerea consumului de carburant și a emisiilor de CO2, pentru o exploatare optimă a autovehiculului.

 

Reglementările se modifică, iar noi jucăm un rol activ în aceste modificări. S-a adoptat noua procedură de testare WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta le permite utilizatorilor să consulte date despre consumul de carburant și emisiile poluante care reflectă mai precis regimul de exploatare cotidian al mașinii.

Explicații privind modificările aduse reglementărilor: WLTP și RDE

Youtube este dezactivat. Permiteți cookie-urilor să acceseze conținutul video.

În 2017 a intrat în vigoare protocolul WLTP

Începând cu data de 1 septembrie 2017 a intrat în vigoare WLTP, înlocuind protocolul NEDC (New European Driving Cycle). Pe lângă acesta, a apărut un al doilea protocol: RDE (nivelul real al emisiilor în trafic).

 

Acestea oferă informații despre consum și emisiile poluante, care reflectă condițiile reale de exploatare.

WLTP - protocol de certificare

Protocol de certificare

Acesta cuprinde o serie de teste obligatorii, în urma cărora este confirmată respectarea standardelor de către noile autovehicule. Scopul este acela de a confirma că toate autovehiculele respectă reglementările cu privire la emisiile poluante, numite și „norme de depoluare”. Standardul actual este Euro 6.

 

Testele sunt desfășurate într-un laborator, de către entități independente (de exemplu, UTAC în Franța).

 

Acestea se bazează pe cicluri de condus standardizate (durată, viteză, dotări, temperatură etc.) și măsoară emisiile poluante de CO2 și consumul de carburant pentru motoarele cu combustie. Acestea sunt măsurători standardizate ce permit compararea performanțelor diverselor modele de autovehicule de diferiți producători.

 

În prezent, aceste date sunt publicate în broșuri și pe site-urile producătorilor.

Imagine alt. C29

De la NEDC la WLTP

Începând din ani '90 și până în septembrie 2017, protocolul de certificare utilizat a fost reprezentat de testele de laborator NEDC. Acest protocol este considerat depășit, deoarece nu a ținut pasul cu dezvoltarea din industria de autovehicule. WLTP a înlocuit treptat NEDC.

 

Care este diferența dintre cele două? În primul rând, ciclul de condus WLTP este mai lung și reflectă mai corect condițiile reale decât NEDC. Vitezele de testare sunt mai ridicate, intervalul de temperatură este mai larg și se ține cont de toate dotările autovehiculului. Pe scurt, aceste modificări produc rezultate mult mai apropiate de condițiile reale de exploatare a unui autovehicul.

Comparație între NEDC și WLTP

NEDC

Caracteristici
  • Durata ciclului (min.): 20
  • Distanța (km): 11
  • Viteza medie (km/h): 34
  • Viteza maximă (km/h): 120
  • Timp de repaus (% din total): 24

 

Rezultate:

Rezultatele testelor nu reflectă deloc condițiile reale de exploatare.

Un singur rezultat per model/motor/cutie de viteze.

 

Comparație între NEDC și WLTP

WLTP

Caracteristici
  • Durata ciclului (min.): 30
  • Distanța (km): 23
  • Viteza medie (km/h): 47
  • Viteza maximă (km/h): 131
  • Timp de repaus (% din total): 13


Rezultate:

Rezultatele testelor sunt mai apropiate de realitate.

Un rezultat minim și un rezultat maxim pentru fiecare model/motor/cutie de viteze.

Deoarece condițiile de testare sunt mai apropiate de cele reale, acestea pot indica un consum mai mare și un nivel mai ridicat de emisii față de informațiile din broșura comercială. Cu toate acestea, consumul real nu este afectat. Este doar o imagine mai fidelă a consumului și emisiilor, deoarece WLTP ține cont de tipul de autovehicul, precum și de dotările și de opțiunile selectate. În plus, aceste măsurători se vor baza pe întreaga gamă de rezultate înregistrate pe parcursul testării. Astfel, un anumit model de autovehicul va avea mai multe valori bazate pe dotările standard și opționale, față de un singur rezultat în cazul protocolului NEDC.

Nivelul real al emisiilor în trafic (RDE - Real Driving Emissions)

Nivelul real al emisiilor în trafic (RDE - Real Driving Emissions)

Chiar dacă condițiile de testare WLTP sunt mai stricte decât cele NEDC, acestea nu țin totuși cont de toți parametrii exploatării reale a unui autovehicul. De aceea a fost adăugat testul pentru nivelul real al emisiilor în trafic (RDE - Real Driving Emissions).

Acesta se efectuează pe șosea, în condiții reale de exploatare, și vine în completarea certificării WLTP prin verificarea nivelului real al consumului și al emisiilor poluante.

Grupul Renault a început deja să ofere clienților rezultatele testelor de poluare RDE pentru toate autovehiculele noi înmatriculate după luna mai, 2016. Pentru mai multe informații, accesează grouperenault.com/RDE.

Din 2017 până în 2019

Din septembrie 2017 până în septembrie 2018, toate autovehiculele nou lansate pe piață (modele/motoare noi) trebuie să fie certificate prin procedura WLTP.

Din septembrie 2018, toate autovehiculele noi vândute prin reprezentanțe trebuie să dețină certificare WLTP.

 

Din septembrie 2017 până la sfârșitul anului 2018, pentru mai multă simplitate, autoritățile de reglementare au cerut tuturor producătorilor să continue să comunice numai rezultatele NEDC. Ca urmare, rezultatele tuturor autovehiculele care au început deja să folosească certificarea WLTP vor fi transformate în echivalentul NEDC, până la începutul anului 2019.

 

Toate valorile de referință care vor fi publicate și vor intra în vigoare din ianuarie 2019 vor reprezenta exclusiv valori WLTP.

Până în ianuarie 2020

În paralel cu implementarea protocolului de certificare WLTP, evoluează treptat și norma de poluare, pentru reducerea și mai mult a impactului pieței auto asupra mediului.

Până în ianuarie 2020, va fi introdus standardul Euro 6D.

Protocol de certificare

Ce înseamnă toate acestea pentru tine?

Este important de reținut că nici performanțele autovehiculului, nici consumul de carburant nu sunt afectate, indiferent de protocolul de certificare utilizat.

 

Totuși, datele privind nivelurile de emisii de CO2 și de consum de carburant publicate de către producători vor fi, foarte probabil, mai mari în cazul WLTP, deoarece noul protocol reflectă mai corect situațiile reale de exploatare a autovehiculului.

 

Pe scurt, WLTP este mai precis decât NEDC, dar nu produce modificări la nivelul real al performanțelor sau consumului.

Angajamentele noastre

Să oferim informații simple și clare despre consumul de carburant al autovehiculelor.

Dacia - WLTP

Transparența și simplitatea au fost dintotdeauna principiile de vârf ale mărcii Dacia.

Din ianuarie 2018, Dacia va lansa pe piață primele autovehicule certificate prin noua procedură. Iar din septembrie 2018, toate autovehiculele noi comercializate în rețeaua Dacia vor fi însoțite de certificare WLTP.

Soluțiile noastre

Îți oferim soluții inteligente pentru a economisi și mai mult.

Alegând Dacia, beneficiezi de cele mai bune tehnologii ale Grupului Renault.

Dacia - Consum

Tehnologii create pentru reducerea consumului

  • Tehnologii de bord pentru reducerea consumului: indicator pentru schimbarea treptei de viteză, buton de activare a modului de condus Economic, un rezumat al călătoriei cu punctaj Eco* și un sistem de sfaturi* în timp real pentru reducerea consumului.
  • Sistemul „Stop and Start” pentru reducerea consumului de carburant în timpul staționărilor contribuie la:
    • Reducerea consumului [litri / 100 Km]
    • Reducerea emisiilor [g CO2 / 100 Km]

 

* Numai la noul Duster.

Gama Dacia

Motoare GPL

Dacia oferă și motoare cu GPL pentru fiecare model.

 

Optând pentru această soluție, beneficiezi de o tehnologie și eficiență dovedite în timp.

 

GPL este păstrat în stare lichidă în rezervorul mașinii, iar în momentul alimentării motorului acesta este transformat în gaz.

 

Astfel, autovehiculele echipate cu motoare GPL reprezintă o alternativă simplă și competitivă în privința costurilor pentru carburant. În plus, GPL este chiar mai ecologic, având un nivel al emisiilor de CO2 mai mic cu 10% față de un motor cu benzină, precum și un nivel foarte redus de particule fine emise în atmosferă. Prin urmare, GPL oferă o soluție mai ecologică pentru circulația din mediul urban.