Noi denumiri pentru motoarele Diesel și cu benzină

Rezervor AdBlue®

Motoare Diesel Blue dCi

Pentru reducerea emisiilor poluante, noile motoare Diesel Blue dCi sunt echipate cu un sistem de reducere catalitică selectivă (SCR*) care funcționează cu aditiv AdBlue®. Această tehnologie transformă continuu oxidul de azot (NOx) emis de motoarele Diesel în gaze inofensive (vapori de apă și azot).

Fiind eficientă în orice situație, această tehnologie nu afectează randamentul motoarelor Blue dCi. Utilizarea acestei tehnologii asigură respectarea noilor standarde, care sunt mai stricte și mai exigente.

Avantaje

AdBlue® este o soluție apoasă, incoloră și netoxică,formată din uree pură (32,5%)și apă demineralizată (67,5%).

AdBlue® este disponibil la majoritatea stațiilor de carburant.

Mașina te anunța automat când este cazul să umpli rezervorul AdBlue.

Un rezervor de AdBlue plin este suficient pentru circa 6 – 8 plinuri** de carburant.

De reținut

AdBlue trebuie utilizat nediluat.

Rezervorul AdBlue este separat de cel pentru carburant și poate fi accesat cu ușurință, fie prin aceeași clapetă ca rezervorul diesel, fie printr-o clapetă separată.

Ai grijă să nu alimentezi rezervorul diesel cu AdBlue sau invers.

Dacă ai alimentat greșit, nu porni motorul, deoarece se poate defecta sistemul SCR.

(*) Tehnologia de reducere catalitică selectivă se bazează pe injectarea de amoniac (NH3) de la AdBlue în toba catalitică a sistemului de evacuare. reacția chimică ce rezultă transformă oxizii de azot (NOx) în gaze nepoluante (vapori de apă și azot).

(**) Consumul de aditiv AdBlue depinde de condițiile de exploatare a autovehiculului, de dotări și stilul de condus. Capacitatea rezervorului AdBlue depinde de model, dar se situează, în general, între 15 și 20 L. Prețul aditivului AdBlue diferă în funcție de volumul ambalajului, dar este întotdeauna la un preț atractiv pentru consumator.

Filtru de particule (FAP)

Motoare pe benzină cu filtru de particule

Pentru reducerea emisiilor de particule, noile motoare pe benzină cu injecție directă includ acum un filtru de particule (FAP) ca parte a sistemului de evacuare.

Acest sistem elimină particulele poluante din gazele de eșapament. Structura sa poroasă, de tip fagure, reține aceste particule, care sunt apoi arse printr-un proces de regenerare automată periodică.

Gama de motoare cu benzină care beneficiază de această tehnologie se numește acum TCe FAP.

Avantaje

  • Filtrul de particule nu necesită niciun fel de întreținere;
  • Nu afectează comportamentul mașinii;

Avantaje

  • Nu afectează consumul de carburant sau emisiile de CO2.
WLTP

Citește și...

Standardul pentru emisii WLTP

Un standard care reflectă mai precis condițiile de exploatare reale și consumul efectiv al autovehiculului.