Cifra de afaceri a Grupului se ridică la 10 374 milioane de euro pe trimestru, cu o scădere de 8,2%. Calculată la un nivel al cursului de schimb și perimetru constante[1], scăderea ar fi fost de 3,2%.

 

Vânzările mondiale ale Grupului scad cu 6,1%, la 806 320 vehicule în cel de-al treilea trimestru.

 

Luna septembrie înregistrează o dinamică pozitivă, marcată în mod deosebit în Europa, unde vânzările Grupului sunt în creștere cu 8% pe o piață în creștere cu3%.

 

Cu o creștere a vânzărilor ZOE de peste 150% în cel de-al treilea trimestru, în Europa, Grupul e în linie să își atingă obiectivele în ceea ce privește CAFE[2] în 2020.

 

Comenzile, în creștere cu 60% la 30 septembrie, sunt la un nivel ridicat, în timp ce stocurile sunt la un nivel scăzut, după o diminuare cu 22%, față de acceași perioadă a anului trecut (30 septembrie 2019).

 «Acest al treilea trimestru evidențiază evoluția politicii noastre comerciale care acum favorizează profitabilitatea în ceea ce privește volumele. Performanța noastră în electrice, primirea foarte bună a modelelor E-TECH hibride, rezervele noastre de lichiditate și dinamica pozitivă a echipelor, ne fac încrezători în capacitatea Grupului de a se redresa», a declarat Luca de Meo, director general Renault.

REZULTATE COMERCIALE: FAPTE MARCANTE ÎN TRIMESTRUL AL TREILEA

Trimestrul al treilea 2020 este marcat de o redresare a tendinței pieței auto mondiale, în scădere cu 4,0%, comparativ cu scăderea de 28% în primul semestru.

 

Groupe Renault a vândut 806 320 vehicule în acest trimestru, cu 6,1% mai puțin, comparativ cu același trimestru din 2019.

 

Marca Renault își consolidează poziția de lider pentru vehiculele electrice și accelerează lansarea gamei E-TECH hibridă și plug-in hibrid în Europa.

 

Grupul și-a intensificat politica sa de disciplină a prețurilor în cursul acestui trimestru.

În Europa

Pe o piață europeană în scadere cu 5,0%, Grupul își menține o bună dinamică cu 405 223 unități vândute pe trimestrul al treilea (-2,9%). Cota de piață crește cu 0,2 puncte la 10,3%.

 

Vânzările mărcii Renault sunt în creștere cu 0,8% grație succesului modelelor Clio, Captur și ZOE, care sunt fiecare lider în categoria lor.  

 

Vânzările mărcii Dacia sunt în scădere cu 9,9%, în principal din cauza unei baze de comparație ridicată la nivelul trimestrului al treilea 2019.

Vehicule electrice: ZOE lider pe o piață în creștere

Marca Renault este lider în Europa cu vehiculul electric pe o piață în creștere cu 107,2%. ZOE este vehiculul electric cel mai vândut, înregistrând o creștere a vânzărilor de 157,4%, la peste 27 000 unități pe acest trimestru.

 

Nivelul bun al comenzilor pentru vehicule hibride și electrice confirmă așteptările Grupului în ceea ce privește atingerea obiectivelor CAFE[3] în 2020.

În afara Europei

Vânzările Grupului sunt în scădere cu 9,0%, în principal, generate de scăderea vânzărilor în Brazilia (-50,9%), din cauza diminuării puternice a pieței și a evoluției politicii comerciale care privilegiază acum profitabilitatea volumelor.

 

În Rusia, a doua piață a Groupe Renault, marca LADA este în creștere cu 4,5% pe trimestru, pe o piață în creștere (+ 3,7%). Groupe Renault este lider, având o cotă de piață de 28,8%, generată de modelele LADA Granta și LADA Vesta, cele două vehicule, cel mai vândute de pe piață.

 

În Turcia, pe o piață care și-a revenit puternic, (+178,0%), Groupe Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 131,1% în trimestrul al treilea, comparativ cu 2019.

CIFRA DE AFACERI TRIMESTRIALĂ PE SECTOR OPERAȚIONAL

În cel de-al treilea trimestru 2020, cifra de afaceri a Grupului atinge 10 374 milioane de euro, în scădere cu 8,2%, față de anul trecut. La un nivel al cursului de schimb și perimetru constante[4], scăderea ar fi fost de 3,2%.

 

Cifra de afaceri la nivel de ramură Auto, exceptând AVTOVAZ este de 8 948 milioane de euro, în scădere cu 7,4%. Această variație se explică în principal prin scăderea volumelor (-6,8 puncte), legată și de ajustarea stocurilor.

 

Impactul vânzărilor asupra partenerilor este negativ (-3,3 puncte). Rezultă din scăderea producției de vehicule și componente pentru partenerii noștri.

 

Efectele valutare sunt negative (-4,2 puncte) din cauza expunerii pe piețele emergente.

 

Efectul prețului, pozitiv cu 5,5 puncte, provine din creșteri pentru a acoperi devalorizările valutare și politica noastră de disciplină a prețurilor.

 

Efectul mixului de produse (+1,1 puncte) este dat în principal de creșterea vânzărilor ZOE.

 

Efectul pentru « alte produse » a avut o contribuție pozitivă de 0,3 puncte.

 

Contribuția AVTOVAZ la cifra de afaceri a Grupului este de 663 milioane de euro pe trimestru, în scădere cu 16,2%, ținând cont de efectul cursului de schimb valutar negativ de 153 milioane de euro. La cursuri de schimb constante, contribuția AVTOVAZ ar fi fost în creștere cu 3,2%.

 

Serviciile de mobilitate contribuie cu 5 milioane de euro la cifra de afaceri a celui de-al treilea trimestru 2020.  

 

Activitatea de Finanțare a vânzărilor (RCI Banque) realizează o cifră de afaceri de  758 milioane de euro pe trimestrul al treilea, în scădere cu 10,1%, comparativ cu 2019.

 

Activitatea sectorului Auto dispune, la 30 septembre 2020, de rezerve de lichiditate de 15,2 miliarde de euro care includ acordul de deschidere a liniei de credit de 5 miliarde de euro și care beneficiază de garanția Statului francez, din care 3 miliarde de euro au fost accesați la sfârșitul lunii septembrie 2020. Rezervele de lichiditate sunt în scădere cu 1,6 miliarde de euro, față de 30 iunie, în special din cauza sezonalității cerințelor de fond de rulment și a rambursării datoriilor. Cu toate acestea, Grupul ar fi trebuit să realizeze flux de numerar (free cash-flow) operațional pozitiv pentru sectorul Auto în cel de-al doilea trimestru al anului 2020.

 

[1] Pentru a analiza variația cifrei de afaceri consolidată la un nivel al cursului de schimb și perimetru constante, Groupe Renault recalculează cifra de afaceri a exercițiului financiar în curs, aplicând cursurile de schimb medii anuale ale exercițiului financiar precedent, excluzând variațiile perimetrelor semnificative intervenite în cursul exercițiului.

 

[2] CAFE: Corporate Average Fuel Economy

 

[3] CAFE : Corporate Average Fuel Economy

 

[4] Pentru a analiza variația cifrei de afaceri consolidată la un nivel al cursului de schimb și perimetru constante, Grupul Renault recalculează cifra de afaceri a exercițiului financiar în curs, aplicând cursurile de schimb medii anuale ale exercițiului financiar precedent, excluzând variațiile perimetrelor semnificative intervenite în cursul exercițiului.