• 4 500 de km parcurși
  • 2.000 de studenți și elevi de la universități și licee din România (1.600 de elevi și 400 de studenți)
  • 19 orașe
  • 15 universități
  • 1.900 de ghiduri ale programelor universitare francofone în România distribuite

 

Organizată în cadrul Sezonului România-Franța 2019, cu sprijinul Groupe Renault România, Caravana studiilor în Franța a avut loc în perioada 6 mai - 7 iunie, și a vizat promovarea francofoniei, precum și informarea şi dezvoltarea de noi acorduri de cooperare între universităţile din România şi instituţiile de învăţământ superior din Franţa.

 

Caravana a fost gândită sub forma unui turneu naţional la volanul unui Duster și a ajuns în 19 orașe, străbătând peste 4500 de kilometri și reunind aproximativ 2000 de elevi și studenți. Aceștia au asistat la o serie de prezentari susținute de reprezentanții Groupe Renault România în orașele Cluj, Constanța, Târgoviște, Pitesti și București, cu privire la oportunități de carieră, dezvoltarea profesională, pasiuni și experiențe cât mai diversificate. Totodată, aceștia i-au încurajat pe participanți să profite de cât mai multe posibilități încă din timpul studiilor (stagii de practică, voluntariat, activități extracurriculare) și să conștientizeze importanța cunoașterii limbii franceze, care oferă multiple avantaje și posibilități. Un exemplu concludent este Lucian Spătaru, manager Inginerie, care, în timpul studiilor, a fost bursier Erasmus în Franța. Chiar dacă nu cunoștea limba franceză la un nivel avansat, experiența în afara țării l-a ajutat foarte mult într-un timp scurt, iar în prezent are un parcurs de carieră interesant în cadrul Groupe Renault România.

 

Pe lângă aceste prezentări, studenții și elevii au putut afla și de oferta universităților și instituțiilor Grand Ecole din Franța, precum și ale ghidului filierelor universitare francofone, un compendiu al secțiilor cu predare în limba franceză din cadrul tuturor universităților din țară. Acest ghid creează o strânsă legătură între cererile mediului socio-economic și actorii învățământului superior.

 

La evenimentul de încheiere al Caravanei, din data de 7 iunie, de la Universitatea Politehnică București, au luat parte Excelența Sa Doamna Michèle Ramis (Ambasadoarea Franței în România), doamna Valérie Bara (Director Adjunct al Departamentului de Inginerie Produs, Groupe Renault România), domnul George Darie (Pro-Rectorul Universității), domnul Andrei Țărnea (comisarul Sezonului România-Franța 2019) și un grup de studenți.

 

„Groupe Renault România a făcut parte din Sezonul România Franța prin diferite acțivități, iar Caravana Studiilor a fost una dintre acestea. Legătura dintre Franța și România este una valoroasă pentru noi, cu o istorie seculară, o civilizație latină comună și o afinitate intelectuală. Nu am avut șansa să studiez în România, dar am șansa incredibilă să lucrez acum aici. Consider Caravana studiilor o formidabilă inițiativă care ne-a permis să informăm liceele și universitățile despre posibilitatea studiilor în Franța și în România. Dusterul nostru a condus toate aceste informații în 19 orașe și pentru 2.000 de studenți și elevi. De asemenea, mă bucur că suntem acum la Universitatea Politehnică, căci parteneriatul nostru este foarte puternic în fiecare an. Studenții care vorbesc limba franceză și lucrează apoi în grupul nostru înțeleg atât subtilitățile limbii române, cât și a limbii franceze, putând astfel să ajungă la inimile managerilor și directorilor Groupe Renault. Căci așa cum spunea Nelson Mandela: «Dacă îi vorbeşti unui om într-o limbă pe care o înţelege, cuvintele tale vor ajunge la mintea lui. Dacă îi vorbeşti în propria lui limbă, cuvintele ajung la inima lui» .” - Valérie Bara, Groupe Renault România.

Despre Sezonul Romania Franța 2019

Sezonul România-Franța 2019 are ca vocație dezvoltarea imaginii și percepției pe care cele două țări le au una față de cealaltă și întărirea legăturilor economice, științifice și culturale, care le leagă în mod istoric. Secvența din România a Sezonului, desfășurată între 18 aprilie și 14 iulie 2019, va dezvălui dinamismul și imaginația creatorilor și companiilor, ca o oglindă a societăților noastre, depășind clișeele asociate României și Franței.