Prezentat la Salonul de la Frankfurt în septembrie 2017, Noul Duster afișează un design atrăgător și inedit. Confortabil și cu un comportament performant în off-road, SUV-ul Dacia poate fi comandat în România din 24 Noiembrie la un preț începând de la 12 350 Euro TVA inclus.

Modelul emblematic al mărcii Dacia se reînnoiește. La exterior, Noul Duster se prezintă cu un design care exprimă robustețe. Interiorul, complet nou, este confortabil și ergonomic. Calitatea percepută înregistrează la rândul ei un progres vizibil. Dotat cu sisteme de asistență la condus și cu echipamente noi, Noul Duster se afirmă ca un SUV veritabil, polivalent și confortabil.Clienții români pot comanda noul model în rețeaua Dacia din întreaga țară începând de vineri, 24 noiembrie 2017.

 

Pe scurt:

 

  • Un design exterior 100 % nou, modern și robust.
  • Un interior cu design inedit, confortabil și utilizând materiale de calitate.
  • Echipamente noi care facilitează utilizarea în viața de zi cu zi.
  • Sisteme noi de asistență la volan pentru un șofat mai agreabil « on și off road »
  • O siguranță ameliorată.
  • O experiență off-road îmbunătățită și capacități de trecere în teren accidentat la cel mai înalt nivel.
  • Un preț la fel de accesibil.

 

Un design exterior 100% nou

 

Noul Duster își afirmă din plin personalitatea de SUV, atât la exterior, cât și la interior. Toate elementele exterioare au fost redesenate pentru a sublinia caracterul său robust. În ceea ce privește interiorul, acesta oferă un confort fără compromisuri. Un accent important a fost pus pe elementele care contribuie la calitatea percepută, progresele fiind evidente la nivelul finisărilor.

 

Un stil mai robust

 

Partea frontală a Noului Duster adoptă un stil robust şi impozant.

 

  • Modelul beneficiază de un calandru nou, încadrat de blocuri optice extinse în lateral, care accentuează lățimea percepută a mașinii.
 
  • Noul Duster adoptă o nouă identitate luminoasă care integrează lumini de zi cu LED repartizate în trei segmente. Capota redesenată generează o impresie de robustețe.

 

Din profil, Noul Duster prezintă:

 

  • Flancuri înălțate, care accentuează impresia de soliditate.
  • Un parbriz poziționat cu 100 mm. mai în față și mai înclinat în comparație cu cel al modelului actual, fapt care sporește senzația de spațiu disponibil la interior. 
  • Bare de pavilion cu un design modern dispuse în prelungirea liniei parbrizului.
  • Jante din aliaj de 17 inch și pasaje ale roților puternic evazate.

 

Partea din spate a beneficiat la rândul ei de o evoluție semnificativă. Bosajele generoase din partea superioară a aripilor spate dau vehiculului un aer impozant. Noul Duster adoptă semnătura luminoasă Dacia alcătuită din 4 carouri roșii. Blocurile optice sunt dispuse în extremitățile vehiculului. Scuturile de protecție (față și spate), de dimensiuni sporite, sunt perfect adaptate pentru incursiunile în off-road.

 

Un post de conducere cu o ergonomie optimizată

 

Design-ul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic și mai confortabil.

 

  • Stilul noii planșe de bord este specific modelelor din segmentul SUV.
  • Astfel, ecranul este accesibil și ușor lizibil. (distanța de la ochi la ecran este printre cele mai reduse din segment).
  • Comenzile sistemului de climatizare automată amintesc prin forma lor rotundă de cele trei aeratoare dispuse în partea superioară a planșei de bord.
  • Butoanele de comandă sunt dispuse sub forma unei claviaturi, dând astfel o notă modernă habitaclului.
  • Consola centrală adăpostește noi spații de depozitare. Dispunerea manetei frânei de mână a permis obținerea unui spațiu suplimentar. Consola integrează o nouă manetă a cutiei de viteze cu inserții din crom satinat.

 

Numeroasele reglaje disponibile asigură un plus de confort atât șoferului cât și pasagerilor.

 

  • Volanul este reglabil pe înălțime (40 mm) și adâncime (50 mm).
  • Scaunul șoferului dispune de acum de o cotieră, de reglaj lombar și de un nou mecanism de reglaj în înălțime (60 mm).
  • Șezutul scaunelor a fost alungit cu 20 mm pentru a asigura o menținere mai bună.
  • Scaunele dispun de o nouă armătură și beneficiază de o spumă mai densă, asigurând o mai bună susținere laterală în viraje și o durabilitate superioară.
  • Forma tetierelor îi asigură șoferului o mai bună vizibilitate spre înapoi atunci când locurile din spate nu sunt ocupate.

 

O atenție specială pentru calitatea materialelor

 

Noul Duster oferă un interior mai valorizant datorită îmbinărilor mai precise și a utilizării unor materiale de calitate.

 

  • Planșa de bord este alcătuită din materiale cu o granulație mai fină și cu un aspect mai plăcut.
  • Panourile portierelor integrează mânere de deschidere robuste și cotiere din material plăcut la atingere.
  • Tapițeria modernă, cu cusături aparente, contribuie la confortul interior. 
  • Maneta schimbătorului de viteze, mai scurtă, dispune de inserții de culoarea cromului satinat.
  • În funcție de versiune, volanul este îmbrăcat în material Soft Feel foarte rezistent și în același timp mai moale și mai plăcut la atingere.

Nu în ultimul rând, asamblările sunt mult mai precise, spațiile dintre diferitele piese fiind mult reduse.

 

Un spațiu interior practic

 

Noul Duster dispune de numeroase spații de depozitare, al căror volum total ajunge la 27,2 litri. Printre spațiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din față, având capacitatea de 2,8 l.

 

Volumul portbagajului este de : 445 dm3 VDA (478l) în cazul versiunii 4X2 și 411 dm3 VDA (467l) în cazul versiunii 4X4. În cazul în care bancheta spate este rabatată, volumul maxim poate ajunge la 1478 dm3 VDA (1623l).

 

O atenție specială a fost acordată insonorizării

 

Nivelul de zgomot perceput la interior, în special zgomotul de rulare, a fost redus la jumătate, datorită utilizării unor materiale insonorizante mai eficiente.

 

Insonorizarea a fost posibilă datorită:

 

  • Creșterii de la 20% la 50% a suprafețelor acoperite cu materiale insonorizante la interior și în compartimentul motor.
  • Reducerii zonelor de emisii acustice prin utilizarea obturatoarelor sau a cordoanelor de mastic.
  • Creșterii cu 0,35 mm a grosimii geamurilor laterale din față.
  • Zgomotele generate de motor și în timpul rulării au fost de asemenea diminuate datorită rigidizării blocului față (leagăn, lonjeroane, tablier), ceea ce a dus la atenuarea vibrațiilor transmise de caroserie în interiorul habitaclului.

 

Un SUV autentic, confortabil « on și off road »

 

Noul Duster dispune de echipamente noi care facilitează toate manevrele, atât în oraș, cât și pe teren accidentat

 

Noul Duster păstrează capacitățile off-road care au contribuit la succesul primei generații. Acest lucru este posibil datorită caracteristicilor sale dimensionale care nu se îndepărtează de cotele predecesorului său:

 

  • 4,34 m lungime.
  • 1,80 m lățime.
  • O gardă la sol ridicată (210 mm).
  • Un unghi de atac de 30° și un unghi de degajare de 33° în versiune 4X4 și 34° în versiune 4X2.
  • Un unghi ventral de 21°.

 

Un șofat fără griji

 

  • Acesta permite reducerea cu 35% a efortului la volan în timpul manevrelor, în special al parcărilor la viteză redusă. Gradul de demultiplicare diminuat cu 6 % permite astfel o manevrare mai directă și mai precisă atât în oraș cât și la viteze mai ridicate pe șosele virajate. Direcția este echipată cu un sistem care adaptează nivelul de asistență la viteza vehiculului, ceea ce permite o mai bună menținere a traiectoriei pe porțiunile lungi de autostradă. În plus, sistemul filtrează reacțiile mai bruște ale direcției în cazul rulării pe teren accidentat.
  • Treptei de marșarier. Atunci când se trece rapid în treapta 1, zona vizualizată pe ecran este preluată de la o altă cameră.
  • Apăsând butonul « MVC » de pe consola centrală. Ușor de utilizat, ecranul de navigație afișează imaginea preluată de la o singură cameră. Sistemul poate fi oprit apăsând din nou butonul « MVC » sau automat, atunci când viteza vehiculului depășește 20 km/h. Camerele laterale, amplasate sub oglinzile retrovizoare, asigură șoferului o imagine directă a roților din față, ajutându-l astfel să efectueze cu precizie manevra dorită.
  • Acționând asupra frânelor, sistemul asigură vehiculului o stabilitate excelentă.
  • Hill Start Assist și sistemul de asistență la coborârea pantei facilitează conducerea în teren accidentat.
  • Pentru adepții traseelor off-road, ecranul de informații 4x4 afișează o busolă și indică în timp real înclinarea vehiculului.
  • Acesta declanșează automat deschiderea portierelor la apropierea șoferului și respectiv încuierea lor (însoțită de un semnal sonor) atunci când acesta se îndepărtează. Datorită butonului start/stop, demararea mașinii se realizează prin simpla apăsare a acestuia.

 

O gamă de accesorii foarte practică…  și un preț și mai imbatabil.

 

Noul Duster dispune de accesorii simple și ușor de utilizat, perfect adaptate pentru un vehicul din categoria SUV.

 

Modelul dispune de acum de un cârlig de remorcare care se demontează rapid, fără a necesita utilizarea vreunei unelte, și care, după îndepărtarea rotulei, nu mai este vizibil.

 

Un Bull-Bar cromat este disponibil pentru cei care doresc un plus de protecție. Perfect integrat în designul mașinii, acesta pune și mai mult în evidență robustețea Noului Duster.

 

Un alt element care accentuează caracterul de SUV al modelului este reprezentat de treptele laterale. Acestea permit accesul ușor și comod la încărcătura transportată pe pavilionul mașinii. La interior, protecția flexibilă EasyFlex pentru portbagaj, modulabilă, antiderapantă și impermeabilă, este perfect adaptată pentru transportul obiectelor voluminoase sau care pot murdări.

 

O gamă de motorizări eficiente și cu fiabilitate dovedită

 

Noul Duster este echipat cu o gamă de motoare care beneficiază de expertiza Groupe Renault și al căror preț este în continuare la fel de accesibil.

 

  • În materie de motorizări de benzină sunt disponibile propulsoarele  SCe 115 (pentru versiunile  4X2 și 4X4)  și TCe 125 (atât pentru versiunea 4X2 cât și pentru cea 4X4) asociate cu o cutie de viteze manuală.
  • În ceea ce privește oferta Diesel, modelul este disponibil cu motorul dCi 90 în cazul versiunii 4X2 și cu dCi 110 pentru versiunile 4X2 și 4X4 cuplate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 (în cazul versiunii 4X2) poate fi asociat cu transmisia automată cu dublu ambreiaj EDC. 

 

Un nivel de siguranță îmbunătățit

 

Noul Duster dispune de echipamente care contribuie la protecția pasagerilor.

 

  • Lonjeroane noi, cu o grosime mai mare (+0,2mm), din oțel cu proprietăți mecanice superioare.
  • Ranforsări structurale (cadru motor, lonjeroane sub planșeu).

 

...și de noi elemente de siguranță (în funcție de țară):

 

  • Armături noi ale scaunelor;
  • Tetiere noi, mai mari (ca suprafață și grosime) care oferă o protecție mai bună în cazul unui impact în spatele mașinii;
  • Airbag-uri cortină;
  • Dispozitive de pretensionare pirotehnică cu limitatoare de efort a centurilor de siguranță pentru locurile din față și pentru locurile laterale din spate;
  • Puncte de fixare Isofix pentru scaunele de copil pe locurile laterale din spate;
  • Sistem de avertizare Seat Belt Reminder (SBR) cu afișare pe tabloul de bord a numărului centurilor din spate necuplate și cu alertă sonoră în cazul decuplării unei centuri în timpul mersului;
  • Oglinzi retrovizoare cu suprafață mărită (+8%) 216,15cm².

 

 

Noul Duster beneficiază de sisteme de asistență utile pentru o siguranță sporită.

 

  • Alcătuit din patru senzori cu ultrasunete amplasați în cele patru extremități ale vehiculului. Aceștia detectează prezența oricărui vehicul aflat în spatele sau în laterala mașinii într-o zonă aflată la o distanță de trei până la cinci metri. Un martor luminos (LED) aflat în oglinda retrovizoare semnalează automat pericolul. Dacă semnalul de schimbare a direcției de mers este acționat în momentul în care un alt vehicul se află în unghiul mort, martorul se aprinde. Sistemul este activ de la 30km/h până la 140km/h.
  • Îi permite șoferului să-și mențină constantă viteza de deplasare selecționată. Sistemul este funcțional de la 30km/h.
  • Noul Duster are blocuri optice automate, ceea ce oferă un confort suplimentar șoferului. 

 

Noul Duster poate fi comandat în România

 

CLIENȚII ROMÂNI POT COMANDA NOUL DUSTER ÎN REȚEAUA DACIA DIN ÎNTREAGA ȚARĂ ÎNCEPÂND DIN 24 NOIEMBRIE 2017.  

 

Gama cuprinde:

 

  • Două versiuni de echipare (Essential și Comfort) pentru motorizările pe benzină.
  • Trei versiuni de echipare (Essential, Comfort și Prestige) pentru motorizările diesel.

 

Preturile, în continuare cele mai competitive de pe piață în acest segment, variază între 12 350 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Essential 1.6 SCe 115 CP în configurația 4x2 și 18 750 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Prestige 1.5 dCi 110 CP în configurația 4x4.

 

Pentru cei care doresc un model echipat cu cutia automată cu dublu ambreiaj EDC, prețul acestuia este de 16 800 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Comfort și de 18 450 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Prestige.

 

În perioada 08 – 10 Decembrie, va avea loc Operațiunea Porţi Deschise în toată rețeaua de dealeri autorizați Dacia din România. Cu această ocazie, clienţii români vor putea descoperi pe viu Noul Duster. Pe lângă posibilitatea de a testa noul model, cei interesați vor putea afla informații despre ofertele de finanțare propuse și despre gama completă de servicii Dacia.

 

Vânzări record pentru Dacia

 

În primele nouă luni din 2017, Dacia afișează un nou record de vânzări cu peste 534 600 de unități comercializate, în creștere cu 11,8 %.

 

În Europa, Dacia crește cu 10,7%, până la 384 233 de unități vândute, ajungând la o cotă de piață de 2,6% (+ 0,16 puncte). O creștere importantă se înregistrează și în alte regiuni (Eurasia: + 0,47 puncte, până la 8,64 %) sau Maghreb (unde cota atinge 23,7 %).

 

  • Dacia Sandero este mașina cea mai vândută către clienții particulari (la sfârșitul lunii septembrie 2017). Dacia Duster se situează pe locul al treilea în rândul SUV-urilor din segmentul C cele mai vândute către persoanele fizice.  
  • În Franța, Dacia, cu 98 946 vehicule înmatriculate (+5,2 %) de la începutul anului, bate un  nou record de vânzări. Dacia ocupă astfel locul 5 în clasamentul mărcilor cele mai vândute de pe piața franceză. Ea se plasează chiar pe locul al treilea pe piața autoturismelor vândute clienților particulari (locul întâi fiind ocupat de Renault). Sandero este cea mai vândută mașină către persoanele fizice în Franța.
  • În Germania, vânzările cresc cu 27,1 % (până la 53 743 unități). În Italia, marca înregistrează 53 602 unități vândute și afișează o creștere de 19%. Vânzările cresc de asemenea semnificativ în Polonia (+22,7%) și în Republica Cehă (+21,7%).
  • Marca înregistrează vânzări cifrate la 34 900 de unități, în creștere cu 11,4%.
  • Dacia ajunge la 39 096 de unități comercializate, cu 15,7% mai mult față de anul trecut.
  • Vânzările Dacia cresc cu 52,9% (până la 22 923 de unități) în ciuda unei piețe în scădere cu 20,9%.

 

O comunitate Dacia foarte activă

 

Comunitatea pasionaților mărcii Dacia contribuie la succesul acesteia.

 

În prezent, peste 4 milioane de fani sunt prezenți pe rețelele sociale.Marile întruniri ale clienților și pasionaților devin tot mai numeroase. În România, în premieră, în iulie 2017, peste 1100 de participanți s-au reunit la primul mare eveniment de acest gen, organizat în parcul domeniului Mogoșoaia.