Showroom-urile afişează noua imagine Dacia

dacia showroom

de Jean-Baptiste PIETRA

 

În 2022, Dacia scrie un nou capitol din evoluția sa. După dezvăluirea, anul trecut, a noii identități vizuale de marcă, este rândul rețelei comerciale să adopte codurile specifice noului univers grafic Dacia. Fidel valorilor esențiale ale brandului românesc, noul aspect al showroom-urilor vine să aducă mai multă vizibilitate rețelei comerciale.

 

Thomas, Director Eficacitate Vânzări & Marketing Dacia, ne dezvăluie primul showroom care adoptă noua identitate vizuală Dacia.

 

În decurs de doar 15 ani, Dacia a surprins de mai multe ori piaţa auto, adaptându-se de fiecare dată modului de viață al clienților săi. În 2022, marca îşi consolidează poziționarea unică adoptând un model de showroom inedit, în care se îmbină simplitatea şi autenticitatea, natura şi latura tehnică.

thomas director eficatiatate vanzari si marketing dacia

«Am început să lucrăm la partea exterioară întrucât este cea mai vizibilă. Pentru că aveam deja o bază, nu s-a pus problema reinventării conceptului. Adevărata provocare a fost să găsim modalitatea de a aplica noua identitate vizuală Dacia respectând structura showroom-urilor.»

 

Thomas, Director Eficacitate Vânzări & Marketing Dacia

O VITRINĂ MODELATĂ DUPĂ NOUA IDENTITATE VIZUALĂ A MĂRCII

 

Anunțat acum un an de Luca De Meo, programul strategic intitulat «Renaulution» îşi propune să «redea mai multă forță mărcilor Renault Group, fiecare urmând să aibă un teritoriu clar delimitat şi diferențiat». Câteva luni mai târziu, Dacia ridica vălul de pe noul său univers vizual.

 

 

Acesta este reprezentat de un logotip minimalist, inspirat din universul mecanic, al angrenajelor, lanțurilor şi uneltelor – obiecte asociate cu ideea de forță, fiabilitate şi funcționalitate. La rândul său, emblema sau sigla, simplă şi precisă, se prezintă sub forma uniunii literelor D şi C de la Dacia, evocând 2 piese simetrice care formează veriga unui lanț – simbol al solidității şi al legăturii.

 

Totodată, Dacia a abandonat albastrul pentru nuanța verde-kaki, adoptând o nouă paletă de culori care evocă spațiile deschise şi spiritul outdoor al mărcii.

 

Definită în intern, cu ajutorul echipelor de Design, noua înfățișare a showroom-urilor Dacia se bazează pe aceste elemente identitare şi grafice, care se întâlnesc, din iunie 2021, pe suporturile de comunicare ale mărcii.

 

La exterior, un totem de mari dimensiuni marchează intrarea în perimetrul showroom-ului. Soclul totemului este realizat din lemn în timp ce partea superioară, metalică, de culoare kaki, include noua emblemă a mărcii, de culoare albă. Un al doilea totem, de proximitate, situat lângă ușa de acces în showroom, cuprinde informațiile practice. O dungă de culoare kaki subliniază conturul fațadei clădirii principale, în care sunt expuse vehiculele Dacia. În partea superioară a fațadei, deasupra vitrinei, este amplasat logotipul mărcii. Acesta este realizat din litere luminoase având contur negru. Afișând nuanța kaki în cursul zilei, logotipul se luminează în alb la căderea întunericului. Semnalistica este completată de drapele cu emblema Dacia şi cu tușe de culori complementare printre care terracotta şi culoarea nisipului.

 

Interiorul showroom-ului a făcut obiectul unui concurs între trei agenții creative, la sfârşitul anului 2021. Acesta urmează să fie prezentat pe un showroom pilot către jumătatea anului 2022. Zona de primire va oferi un cadru prietenos, astfel încât clienții să se simtă în largul lor în timpul discuțiilor cu consilierii de vânzări. « Un rol important va fi alocat zonei digitale precum şi branding-ului, prin intermediul unui nou parcurs şi a unei experiențe client unice, mai transparentă şi mai simplă » explică Thomas.

showroom dacia
logo dacia showroom

UN PLUS DE VALOARE PENTRU IMAGINEA DE MARCĂ DACIA

 

Noua înfățișare a rețelei comerciale Dacia are menirea de a reflecta dezvoltarea mărcii şi a gamei sale de produse. Adoptând acest nou decor, Dacia dobândește mai multă vizibilitate exterioară, îşi afirmă caracterul modern al rețelei comerciale şi îşi marchează odată în plus prezența în peisajul local.

 

Elementele vizuale aflate în perimetrul fiecărui showroom reflectă valorile mărcii.

 

Astfel, proporțiile totemului, înalt şi masiv, au fost în mod voit alese pentru a exprima caracterul robust al mărcii. În aceeași idee a fost aleasă soluția aplicării unui contur negru pentru literele luminoase precum şi cea a dungii monocrome din jurul vitrinei showroom-ului. Utilizarea lemnului ca material pentru baza totemului îi conferă acestuia o tușă de căldură şi de autenticitate, amplificată de prezența nuanței kaki. În fine, utilizarea metalului şi a tehnologiei literelor luminate din interior aduce un plus de atractivitate showroom-ului.

EXEMPLUL SHOWROOM-ULUI PILOT DIN ORAŞUL MELUN

 

Inaugurat în ianuarie 2022, showroom-ul Dacia de la Melun este primul din reţeaua mărcii care beneficiază de noua identitate vizuală exterioară.

 

Acest showroom oferea avantajul de a aparține unui partener istoric al Dacia şi Renault : LS Group (Lamirault Schumacher). Construită relativ recent, dispunând de o vitrină mare, cu o intrare practică şi lipsită de orice elemente de semnalistică exterioară, clădirea a putut fi transformată cu ușurință.

 

Showroom-ul din orașul Melun a permis finalizarea conceptului de design care va fi desfășurat în următoarele luni în toată reţeaua comercială a mărcii. Obiectivul Dacia este de a transforma nu mai puțin de 1 000 de showroom-uri până la sfârşitul anului 2022, ceea ce înseamnă aproximativ 40 % din reţeaua principală a mărcii.

showroom-uri dacia infografic

VALORIZAREA PRIMULUI CONTACT AL CLIENTULUI CU VIITORUL SĂU VEHICUL

 

Odată cu transformarea punctelor de vânzare, Dacia dorește să îmbunăţească experiența clienților în showroom-uri şi să le faciliteze primul contact fizic cu vehiculele gamei.

 

Astfel, paleta de culori folosită pentru a decora showroom-urile este ușor de identificat iar semnalistica (totem, drapele) din jurul clădirii principale este vizibilă de la distanță. Pe timpul nopții, sigla şi logotipul, luminate în alb, devin cu ușurință puncte de reper pentru clienții care vin la showroom.

showroom dacia

 

Dacia mizează pe valorile sale de robustețe, simplitate şi frugalitate, şi îşi dorește ca şi clienții săi să se recunoască în această nouă identitate vizuală atunci când pășesc pragul showroom-urilor sale.

 

Utilizarea lemnului şi a culorii verde-kaki evocă apropierea de natură. « Acest spirit outdoor este un puternic punct de reper pe care clienții îl vor găsi în showroom-uri. El cristalizează nevoia apropierii de natură şi a împărtășirii plăcerilor simple cu cei apropiați», explică Thomas.

 

Aspectul modern al literelor care par detașate de fațada clădirii, diferențiază în plus showroom-urile Dacia de cele ale concurenților.

 

Toate acestea ilustrează dorința Dacia de a-şi reafirma relația de încredere pe care şi-a creat-o cu clienții săi.

dacia bigster
dacia bigster

CE URMEAZĂ?

 

Dacă procesul de transformare al rețelei comerciale va începe în martie 2022, pentru introducerea noii identități vizuale pe modelele Duster, Sandero, Spring sau Jogger, va trebui să mai așteptăm câteva luni.

 

Dezvăluit acum un an, Dacia Bigster Concept oferea o primă imagine a modului în care noul logotip şi noua siglă se vor regăsi pe modelele Dacia.

 

Această metamorfoză a gamei va deveni realitate în toamna anului 2022 şi va constitui a treia fază a desfășurării noii identități vizuale Dacia.

 

Vă vom ţine la curent...