• Renault Group a vândut în primul trimestru 535.000 vehicule, în creștere cu 14,1% față de perioada similară a anului 2022. În Europa, vânzările Grupului au crescut cu 27,3% pe o piață în urcare cu 16,2%.

 

  • Cifra de afaceri a Grupului se ridică la 11,5 Miliarde Euro, în creștere cu 29,9%1 față de primul trimestru al anului 2022. 

 

  • Cifra de afaceri a perimetrului Automobile se ridică la 10,5 Miliarde Euro, în creștere cu 29,7%1 față de primul trimestru al anului 2022. 

 

  • Efectul prețului se cifrează la 9,4 puncte procentuale. Impactul mixului de produse se ridică la 5,2 puncte procentuale, susținut de politica comercială concentrată pe valoare și de succesul noilor modele:

 

- 68% din vânzările pe principalele cinci piețe ale Grupului din Europa2  au fost realizate către clienții persoane fizice.

- Vânzările mărcii Renault în segmentul C pe piața din Europa au crescut cu peste 51% față de perioada similară a anului 2022, datorită succesului modelelor Megane E-TECH Electric, Arkana și Austral.

 

  1. Renault Austral a înregistrat deja 15.500 de unități vândute în trimestrul 1 din 2023. Din totalul vânzărilor, 67% sunt reprezentate de motorizarea hibridă și 61% de versiunile superioare de echipare. Nivelul comenzilor înregistrate de la lansare se ridică la 40.000 de unități. 
  2. Renault Mégane E-TECH Electric a înregistrat peste 11.000 de unități vândute în trimestrul 1 din 2023. Peste 70% din vânzări au fost reprezentate de versiunile superioare de echipare și peste 80%, de motorizarea de 60kWh/220 CP. Modelul a înregistrat peste 54.000 de comenzi de la lansare.
  3. Renault Arkana a fost vândut în peste 18.500 de unități în primul trimestru al anului 2023. Din acestea, 60% corespund versiuni E-TECH.

 

-Dacia a înregistrat o creștere cu 41% a vânzărilor sale din Europa, până la aproape 150.000 de unități. Dacia Sandero rămâne cel mai vândut model către persoanele fizice din Europa.

 

  • Renault Group își continuă ofensiva în domeniul electrificării: 

 

- În primul trimestru, marca Renault își menține poziţia de lider în Europa cu o creștere a vânzărilor de vehicule electrificate3 cu 24% față de perioada similară a anului 2022. În total, vehiculele electrificate reprezintă 38% din vânzările de autoturisme ale mărcii pe piața europeană. 

- În ianuarie 2023 a fost lansată versiunea Jogger Hybrid 140. Prima motorizare hibridă din gama Dacia reprezintă deja circa 25% din mixul de vânzări al modelului Jogger, susținând strategia mărcii de electrificare și atrăgând noi clienți. 

- Dacia Spring înregistrează deja 110.000 comenzi de la lansare și figurează pe podiumul european al vânzărilor de vehicule electrice către clienții persoane fizice.

 

  • Portofoliul de comenzi al Grupului în Europa se menține la un nivel record în valoare absolută și reprezintă 3,3 luni de vânzări la sfârșitul lunii martie 2023. El urmează să se mențină la peste 2 luni de-a lungul întregului an, chiar și în ipoteza unei scăderi a pieței cu 30 % față de nivelul anului 2019.

 

  • Renault Group își reconfirmă perspectivele financiare pentru anul 2023.

 

“Renault Group a înregistrat un start puternic în acest an, cu o creștere de 30% a cifrei de afaceri în primul trimestru, susținută de efectul favorabil al mixului de produse. Grupul își continuă politica vizând concentrarea pe valoare – prin optimizarea discounturilor comerciale și prin concentrarea pe canalele de vânzări cele mai profitabile. Grupul beneficiază totodată de primele succese ale noii game de produse, reprezentate de modelele Arkana, Megane E-TECH Electric și Austral pentru marca Renault și Dacia Jogger. Nivelul ridicat al comenzilor la sfârșitul lunii martie și lansările de modele prevăzută în perioada următoare vor continua să susțină activitatea comercială a Grupului."  Thierry Piéton, CFO Renault Group.

 

Boulogne-Billancourt, 20 Aprilie 2023 

Rezultate Comerciale Trimestrul I.

 

Renault Group a vândut 535.000 de vehicule în primul trimestru al anului 2023, în creștere cu 14,1% față de perioada similară a anului 2022. În Europa, vânzările Grupului au crescut cu 27,3% pe o piață în creștere cu 16,2%. 

 

Renault Group a beneficiat de succesul noilor produse, odată cu apariția modelelor Arkana, Megane E-TECH Electric și Austral, în gama Renault, și Jogger, în gama Dacia. Grupul continuă să se concentreze pe cele mai profitabile canale de vânzări. Astfel, vânzările către clienții persoane fizice reprezintă 68% din vânzările totale realizate pe cele mai importante cinci piețe europene ale Grupului4

 

În Europa, marca Renault a vândut aproape 230.000 de unități, în creștere cu aproape 20% față de perioada similară a anului trecut. Vânzările Renault continuă să crească pe segmentele generatoare de valoare: 

 

  • Renault își menține poziţia de lider pe piața electrificatăcu o creștere a vânzărilor de 24%.  

 

  • În  segmentul C, vânzările Renault au crescut cu peste 51% ca urmare a succesului noilor modele: Arkana, Megane E-TECH Electric și Austral. 

 

  • Peste jumătate din vânzările pe cele cinci mari piețe din Europa sunt realizate către persoane fizice.

 

În Europa, marca Dacia a înregistrat vânzări în creștere cu 41% până la aproape 150.000 de unități, această performanță fiind susținută de introducerea noii identități de marcă pe toată gama de produse: 

 

  • În primul trimestru din 2023, Dacia Sandero a fost cel mai vândut autoturism către clienții persoane fizice din Europa. Dacia Duster rămâne pe podiumul celor mai vândute modele SUV către clienții particulari la nivel european. 

 

  • Dacia Spring a fost comercializată în peste 14.500 de unități în primul trimestru și se menține pe podiumul celor mai vândute vehicule electrice către persoane fizice din Europa.

 

  • Dacia continuă să își dezvolte oferta de vehicule electrificate prin introducerea versiunii Jogger Hybrid 140, cel mai accesibil model de familie hibrid de pe piață.

Rezultate Financiare Trimestrul I

 

Ca urmare a acordurilor de cedare a părților deținute de Renault Group în societatea Renault Rusia către primăria orașului Moscova și a participării de 67,69 % din capitalul AVTOVAZ către NAMI (Institutul central de cercetare și de dezvoltare a automobilelor și motoarelor), anunțate pe 16 mai 2022, activitățile din Rusia au fost deconsolidate din conturile Renault Group și tratate ca activități abandonate în aplicația IFRS 5 cu efect retroactiv la 1 ianuarie 2022. 

 

Cifra de afaceri pe trimestrul 1 din 2023 nu mai include activitățile industriale din Rusia. La rândul său, cifra de afaceri a Grupului pe trimestrul 1 din 2022 a fost retratată în coerență cu noul perimetru al activităților (impact : AVTOVAZ -527 milioane de euro și Renault Rusia -367 milioane de euro).  

 

Cifra de afaceri a Grupului pe primul trimestru al anului 2023 se ridică la 11,5 miliarde de euro, în creștere cu 29,9 % față de primul trimestru din 2022. La rată de schimb și perimetru constant6, cifra de afaceri a Grupului a crescut cu 33,5 %.

 

Cifra de afaceri a perimetrului Automobile se ridică la 10,5 miliarde de euro, în creștere cu 29,7 % față de perioada similară a anului trecut. Această evoluție se explică prin elementele următoare:

 

  • Un efect volum de 18,6 puncte procentuale datorat creșterii producției față de primul trimestru al anului 2022, în urma succesului comercial al noilor modele și al îmbunătățirii aprovizionării cu componente electronice. Efectul volum este superior creșterii înmatriculărilor ca urmare a reducerii mai mici a stocurilor în cadrul rețelei de dealeri independenți în trimestrul întâi din 2023 față de perioada similară a anului trecut, când criza de componente se făcea simțită din plin. 

 

  • Un efect al prețului de 9,4 puncte procentuale. Acesta reflectă continuarea politicii comerciale concentrată pe valoare, creșterile de preț pentru compensarea inflației costurilor și a valutelor și optimizarea remizelor comerciale. 

 

  • Un efect al mixului de produse în creștere, până la +5,2 puncte procentuale, datorat vânzărilor modelelor Megane E-TECH electric și Austral al căror preț de vânzare mediu pe unitate se situează mult peste media Grupului. 

 

  • Un efect mix geografic pozitiv de 2,7 puncte procentuale, provenind din creșterea puternică a vânzărilor în Europa.

 

  • Un impact al vânzărilor către parteneri pozitiv de 0,9 puncte procentuale, legat în principal de dinamica pieței vehiculelor utilitare care susțin vânzările pentru Nissan, Renault Trucks și Mercedes-Benz. Această ameliorare se explică și prin începutul fabricației modelului ASX pentru Mitsubishi Motors.

 

Aceste efecte pozitive compensează cu mult următoarele: 

 

  • Un efect al ratei de schimb de -2,6 puncte procentuale datorat în principal devalorizării monedei argentiniene.

 

  • Un efect « Altele », de -4,5 puncte procentuale, legat de scăderea contribuției vânzărilor rețelei Renault Retail Group ca urmare a cedării de sucursale, parțial compensat de performanța activității post-vânzare.  

 

Serviciile de mobilitate contribuie cu 9 milioane de euro la cifra de afaceri pe primul trimestru al anului 2023, față de 8 milioane de euro în perioada similară a anului trecut.   

 

Mobilize Financial Services (fostul RCI Bank and Services) a realizat o cifră de afaceri de 974 milioane de euro în trimestrul întâi din 2023, în creștere cu 32,2 % față de perioada similară a anului 2022, ca urmare a creșterii ratei dobânzilor și a creșterii numărului noilor contracte, cuplat cu valori medii mai ridicate ale sumelor finanțate.

 

Activul productiv mediu (49,4 miliarde de euro) este cu 13 % mai ridicat față de perioada similară a anului 2022, susținut de restocarea vehiculelor în rețea și de creșterea cu 17,4 % a numărului noilor finanțări.

 

La 31 martie 2023, stocurile totale (inclusiv cele din rețeaua independentă) totalizau 580.000 vehicule:

 

  • Grupul continuă să facă față unor dificultăți logistice care explică creșterea stocului Grupului până la 273.000 vehicule. 

 

  • Stocurile rețelei independente se ridică la 307.000 vehicule, corespunzător portofoliului de comenzi care se menține la un nivel record în valoare absolută.

 

1. 2022 date ajustate pentru a reflecta renunțarea la AVTOVAZ și la Renault Rusia. 

2. Franța, Italia, Germania, Spania, Marea Britanie

3. Include EV, Hybrid (HEV) și Plug-In Hybrid (PHEV), exclude Mild-Hybrid (MHEV)

4. Franța, Italia, Germania, Spania și Marea Britanie 

5. Include EV, Hybrid (HEV) și Plug-In Hybrid (PHEV), exclude Mild-Hybrid (MHEV)

6. Pentru a analiza variația cifrei de afaceri consolidate la rată de schimb și perimetru constante, Renault Group recalculează cifra de afaceri a exercițiului în curs aplicând ratele de schimb medii ale perioadei precedente și excluzând variațiile de perimetre semnificative survenite în cursul perioadei.

Perspective financiare 2023

 

Renault Group își reconfirmă perspectivele financiare pentru anul 2023:

 

  • o marjă operațională a Grupului superioară sau egală cu 6 %.

 

  • un free cash-flow operațional al perimetrului Automobile superior sau egal cu 2 miliarde de euro.

Cifra de afaceri consolidată a Renault Group

(în milioane de euro)                20221                                        2023                                   Variaţie  2023/2022

Trimestrul 1     

Perimetrul Automobile             8.109                                       10.515                               +29,7 %

Servicii de Mobilitate                 8                                               9                                         +12,5 %

Finanţarea Vânzărilor                737                                           974                                   +32,2 %

Total                                             8.854                                        11.498                                +29,9 %

1. 2022 Rezultatele pe Trimestrul 1 2022 au fost ajustate pentru a reflecta renunțarea la operațiunile din Rusia 

TOP 15 piețe ale Renault Group la 31 Martie 2023

Primul Trimestru 2023             Volume1 (în unități)                             PC + LCV Cotă de piaţă  (în %)

 

1. FRANȚA                                   127.052                                                         24,9

2. ITALIA                                      49.689                                                           10,5

3. GERMANIA                              33.669                                                         4,6

4. TURCIA                                     32.074                                                        13,6

5. SPANIA                                      29.709                                                        10,9

6. BRAZILIA                                  26.298                                                        6,0

7. MAREA BRITANIE                    23.906                                                        4,1

8. ROMÂNIA                                 18.081                                                       43,9

9. BELGIA+LUXEMBOURG          17.145                                                       10,5

10. INDIA                                        15.013                                                        1,3

11. MAROC                                     14.040                                                       38,1

12. POLONIA                                  12.961                                                       9,3

13. ARGENTINA                              11.661                                                      10,2

14. OLANDA                                   10.598                                                      9,0

15. MEXIC                                        9.415                                                       3,0

1. exclusiv Twizy

Total vânzări Renault Group PC + LCV în funcţie de marcă

                                          Trimestrul 1                   Trimestrul 1                     Variația %

                                          2022                            20232       

RENAULT  

PC                                     256.840                           266.867                                    +3,9

LCV                                  69.660                              87.678                                      +25,9

PC+LCV                           326.500                           354.545                                    +8,6

 

RENAULT KOREA MOTORS  

PC                                    12.032                               6.908                                        -42,6

 

DACIA

PC                                    126.462                            170.496                                      +34,8

LCV                                  1.497                                1.293                                           -13,6

PC+LCV                           127.959                            171.789                                        +34,3

 

ALPINE  

PC                                   710                                    562                                            -20,8

 

ALTELE3

PC                                  1.737                                  1.208                                          -30,5

LCV                                33

PC+LCV                        1.770                                  1.208                                           -31,8

 

RENAULT GROUP  

PC                                 397.781                             446.041                                         +12,1

LCV                               71.190                               88.971                                           +25,0

PC+LCV                      468.971                             535.012                                           +14,1

1. volume 2022  excluzând Renault Rusia și AVTOVAZ

2. Date preliminare

3. Mobilize, Eveasy, Jinbei & Huasong