Groupe Renault stabilește un record de vânzări cu 3 182 625 milioane de vehicule vândute în 2016. Înmatriculările VP + VU la nivel mondial sunt în creștere cu 13,3% față de 2015. Este cea mai importantă creștere a volumelor de vânzări (+373 699). În toate regiunile au crescut atât volumele de vânzări, cât și cotele de piață: în Europa, Renault devine a doua marcă, iar Alianța al doilea grup auto. Renault își confirmă ambițiile de creștere în 2017, ambiții care se sprijină pe gama reînnoită, pe noile lansări și pe dezvoltarea activităților sale la nivel internațional.

RECORD DE VÂNZĂRI LA NIVEL INTERNAȚIONAL

 

Impulsionat de dinamismul planului „Renault-Drive the Change”, Groupe Renault obține o creștere a vânzărilor pentru al 4-lea an consecutiv și devine, cu 3 182 625 de vehicule înmatriculate în 2016, primul grup auto francez la nivel mondial.

 

Înmatriculările VP + VU ale Groupe Renault la nivel mondial au înregistrat o creștere de 13,3% pe o piață care, la rându-i, a progresat cu 4,6%. Cota de piață mondială a Grupului atinge 3,5% (+ 0,3 puncte față de 2015). Marca Renault rămâne în continuare prima marcă franceză la nivel mondial. Volumele de vânzări ale Renault Samsung Motors cresc cu 38,8 %.

 

Grupul continuă să beneficieze de dinamismul pieței auto europene (+7,0 %), înregistrând o creștere a înmatriculărilor de 11,8% și ajungând la 1 805 290 vehicule, cu o cotă de piață de 10,6%.

 

În afara Europei, Grupul atinge un record de vânzări, înregistrând o creștere de 15,3% pe o piață care crește cu 5,2%. În toate regiunile cresc atât volumele de vânzări, cât și cotele de piață.

 

În 2016 am bătut un nou record cu peste 3,18 milioane de vehicule vândute. Strategia noastră de reînnoire a gamei și de extindere geografică, strategie angajată de mai mulți ani, este un succes. Ea îi permite Grupului să progreseze semnificativ ca vânzări de volume și cote de piață în fiecare din regiunile noastre, subliniază Thierry Koskas, Director Comercial Groupe Renault.

Renault, a doua marcă în Europa

 

În Europa, cota de piaţă VP + VU a Grupului înregistrează o creştere de 0,5 puncte până la 10,6 %. Înmatriculările cresc cu 11,8 % şi ajung la un total de 1.805.290 vehicule. Grupul are vânzări mai mari în toate țările din această regiune.

 

Marca Renault are un nou an în creştere şi devine a doua marcă în Europa. Cu 1.390.280 de înmatriculări (+ 12,1 %), cota sa de piaţă atinge 8,1 %, în creştere cu 0,4 puncte.

 

Pe piaţa vehiculelor personale (VP), Renault este marca cu cea mai rapidă creştere a cotei de piaţă în Europa, cu + 0,4 puncte. Acesta este în mod special rezultatul reînnoirii gamei cu Espace, Talisman şi familia Megane. Noul Scenic are şi el un start bun, cu peste 19.000 comenzi într-un singur trimestru.

 

Renault îşi păstrează poziţia de lider pe segmentul citadinelor (segmentul B) datorită succesului înregistrat de Clio şi Captur, care este pe primul loc în segmentul său cu 215.670 înmatriculări.

 

Pe piaţa vehiculelor utilitare (VU), marca Renault realizează 296,187 înmatriculări (+ 9,9 %), cu o cotă de piaţă de 14,8 %.

 

La unsprezece ani de la debutul său în Europa, marca Dacia înregistrează o nouă a înmatriculărilor sale în 2016 (+ 10,8 %) şi stabileşte astfel un record de vânzări cu 415.010 înmatriculări în acest an.

 

Pe piaţa vehiculelor electrice în Europe, marca Renault rămâne lider. Vânzările Grupului cresc cu 11 % până la 25.648 vehicule (fără Twizy). ZOE rămâne lider pe piaţa VP cu 21.735 înmatriculări în 2016 (+ 16 %), iar Kangoo Z.E. este lider pe piaţa de VU electrice 3.901 vehicule.

 

Ken Ramirez, director comercial pentru ţările G9, subliniază : Este un an foarte frumos pentru toate cele 34 de ţări din G9. Cu peste 1,15 milioane de vehicule vândute, vânzările noastre au crescut cu 14,4 %, adică de două ori mai mult decât piaţa, datorită performanţei mărcii Renault, care a avut cea mai puternică creştere din regiune, şi a mărcii Dacia, care stabileşte un nou record cu peste 300.000 de vânzări.

 

În Franţa, Groupe Renault a avut cea mai bună performanţă comercială din ultimii 5 ani. Renault îşi consolidează poziţia de primă marcă auto cu 22,3 % cotă de piaţă VP + VU, iar Dacia înregistrează un record istoric de vânzări, cu peste 112.000 înmatriculări. Dacia este a patra cea mai cumpărată marcă pentru clienţii particulari.

 

Avem cea mai bună performanţă în Franţa din ultimii cinci ani şi Dacia bate un nou record de vânzări. Succesul reînnoirii gamei ne-a permis să profităm din plin de creşterea pieţei auto, indică Philippe Buros, director comercial Franţa.

 

Creştere la nivel internațional

 

În ciuda unei situaţii economice contrastante, Groupe Renault îşi consolidează pozițiile, înregistrând creșteri de cotă de piaţă în toate regiunile. Reînnoirea gamei la nivel internațional are, de asemenea, mult succes odată cu Kwid în India, QM6 şi SM6 în Coreea de Sud, Kaptur în Rusia, Koleos în China, Megane Sedan în Turquie şi Duster Oroch în regiunea Americilor.

 

În regiunea Africa – Orientul Mijlociu – India, înmatriculările Grupului sunt în creştere cu 36,4 %, pentru o cotă de piaţă de 6,2 % (+1,7 puncte).

 

În India, Renault rămâne prima marcă auto europeană, având vânzări mai mari cu 145,6 %. Kwid înregistrează 105.745 înmatriculări. India devine a 8-a cea mai importantă ţară pentru Grup (+5 locuri faţă de 2015).

 

În Iran, vânzările progresează cu 110,7 %, atingând o cotă de piaţă de 8,4%, în creştere cu 3,7 puncte. Grupul a reuşit să redevină un actor major în Iran după redeschiderea pieţei, dublându-şi cota de piaţă într-un singur an, graţie succesului Tondar şi Sandero.

 

În Maghreb, Grupul are 38,5 % cotă de piaţă, în creştere cu 4,9 puncte. În Algeria, deţine o cotă de piaţă record, de 51,3 %, în urcare cu 15,7 puncte, beneficiind de producţia locală a Symbol. În Maroc, unde Dacia şi Renault sunt, respectiv, prima şi a doua marcă de pe piaţă, înmatriculările Grupului cresc cu 22,5 % pentru a ajunge la o cotă de piaţă de 37,8 %, înregistrând vânzări record.

 

2016 va rămâne un an excepţional pentru regiunea Africa – Orientul Mijlociu - India! Peste 105.000 Kwid vândute în India, o repornire fulminantă pentru activităţile noastre în Iran cu peste 108.000 vehicule vândute şi un leadership şi mai pregnant în Maghreb sunt tot atâtea exemple ce ilustrează acest mare succes, indică Peyman Kargar, director comercial al regiunii Africa – Orientul Mijlociu - India.

 

În Eurasia, înmatriculările sunt în creştere cu 2,3 % pe o piaţă în scădere cu 6,3 %. Cota de piaţă a Grupului progresează astfel cu 1,1 puncte până la 13,0 %, datorită mai ales dinamismului afişat în Turcia (+ 4,4 %), unde se stabileşte un nou record de vânzări. Lansarea noului Megane Sedan are un real succes, cu peste 13.200 comenzi în doar două luni.

 

Creşterea din majoritatea țărilor din regiune permite astfel compensarea consecințelor crizei economice din Rusia, unde piaţa scade cu 10,8 %. Limitându-şi scăderea înmatriculărilor la doar 2,6 %, Renault obţine o cotă de piaţă record de 8,2 %, în creştere cu 0,7 %, graţie mai ales succesului Kaptur, care înregistrează peste 14.600 înmatriculări de la lansarea sa în iunie 2016.

 

Un an bun, în ciuda unui context dificil. Când tragem linie, avem o cotă de piaţă la nivel de regiune care depășește linia de 13 %, un nou record de vânzări în Turcia şi o cotă de piaţă istorică în Rusia, subliniază Thierry Braems, director comercial al regiunii Eurasia.

 

În regiunea Americilor, unde vânzările sunt în creștere cu 0,1 % pe o piaţă de scade cu 4,1 %, Grupul rezistă în faţa dificultăţilor economice cu o cotă de piaţă de 6,5 %, mai mare cu 0,3 puncte faţă de 2015.

 

În Brazilia, cota de piaţă creşte cu 0,2 puncte până la un nivel neatins până acum, 7,5 %, pe o piaţă în recul cu 19,8 %, mai ales datorită succesului Duster Oroch. În 2017, Grupul va beneficia aici de întreaga sa nouă gamă SUV cu Captur, Kwid şi noul Koleos, precum şi de sosirea Alaskan. Marca Renault continuă să profite din plin de revitalizarea pieţei din Argentina, unde înmatriculările cresc cu 24,8 % pe o piaţă în creştere cu 9,1 %. Un nou record de volume şi de cotă de piaţă este atins în Columbia cu 21,3 %.

 

Ricardo Gondo, director comercial al regiunii Americilor, indică: Performanţa noastră a crescut cu aproape 0,3 puncte în 2016, ceea ce ne-a permis să ne menţinem volumele de vânzări într-o piaţă regională în scădere cu peste 4 %. A doua marcă în Columbia, a treia marcă în Argentina şi cu un nou record de cotă de piaţă în Brazilia, Renault este acum mai mult ca niciodată un jucător important în regiunea Americilor şi, de departe, prima marcă auto franceză în zonă.

 

În regiunea Asia-Pacific, Renault Samsung Motors creşte cu 38,8 % în Coreea de Sud, pe o piaţă în scădere cu 0,3 %: cota de piaţă atinge astfel 6,2 % (+1,7 puncte), datorită succesului lansărilor SM6 şi QM6 în 2016. Pentru cel din urmă, peste 21.000 de comenzi au fost înregistrate în doar 4 luni.

 

În China, după lansarea Kadjar, primul vehicul produs local de Dongfeng Renault, Renault înregistrează o creştere de 50,8 % a înmatriculărilor pe o piaţă în creştere cu 14,0 %. Noul Koleos a înregistrat aproape 10.000 de comenzi în 2 luni.

 

Grupul a câștigat poziţii importante pentru viitorul său în Asia. Lansările SM6 şi QM6 marchează o întoarcere în forţă a RSM în Coreea de Sud, iar în China, Kadjar progresează şi Koleos are un succes formidabil!  subliniază Roland Bouchara, director comercial al regiunii Asia-Pacific.

Perspective comerciale în 2017 pentru Groupe Renault

 

În 2017, este aşteptat ca piaţa mondială să aibă o creştere între 1,5 % şi 2 % faţă de 2016. Piaţa europeană ar trebui, de asemenea, să crească cu 2%, cu o urcare tot de 2% şi în Franţa.

 

La nivel internaţional, pieţele braziliană şi rusă ar trebui să rămână stabile. Este aşteptat ca piaţa din China să aibă o creştere de 5%, iar cea din India de 8%.

 

Grupul se aşteaptă să continue să profite din plin, în Europa, de gama sa reînnoită, iar la nivel mondial, de dinamica Kwid în India, Koleos şi Kadjar în China, Kaptur în Rusia, QM6 şi SM6 în Coreea de Sud şi cea a Alaskan şi a noii game SUV în America Latină.

 

În acest context, Groupe Renault anticipează o creştere a vânzărilor şi a cotelor sale de piaţă în Europa şi la nivel internaţional.