Record pentru Groupe Renault cu 3,76 milioane de vehicule vândute, în creștere cu 8,5%.

  • 3,76 milioane de vehicule v ndute, adică o creștere de 8,5 %, pe o piață care progresează cu 2,3 %.
  • An record pentru Renault, prima marcă auto franceză la nivel mondial, și pentru Dacia. Renault este a doua cea mai bine vândută marcă în Europa.
  • Renault își menține poziția de lider pe segmentul de vehicule electrice în Europa, cu o cotă de piață de 23,8%.
  • Vânzările cresc în toate regiunile în care grupul este prezent, atât în volum, cât și în cotă de piață. Grupul înregistrează vânzări cu o evoluție de 13,6% în regiunea Eurasia și de 17% în regiunea Asia-pacific.
  • Renault vizează perspective de creștere[1] pentru 2018, impulsionate de dezvoltarea activităților sale la nivel mondial și de reînnoirea gamei.

 

Boulogne-Billancourt, 15/01/2018 – Groupe Renault, pentru al 5-lea an consecutiv, înregistrează o creștere a vânzărilor, cu un număr total de vehicule comercializate de 3 761 634. Înmatriculările la nivel mondial (autoturisme + vehicule utilitare) ale Groupe Renault (inclusiv Lada) au o evoluție de 8,5 % pe o piață care progresează cu 2,3%. Cota de piață a Grupului atinge astfel 4,0 % (+0,2 puncte față de 2016).

 

Pe segmentul vehiculelor utilitare, Grupul stabilește un nivel record al vânzărilor cu 462 859 de înmatriculări, adică + 4,1 % față de 2016.

 

Mărcile Renault și Dacia ating vârfuri noi de comercializare, cu, 2 670 982, respectiv 655 235 de vehicule vândute. Vânzările Lada cresc cu 17,8%, la 335 564 de unități, iar cele ale Renault Samsung Motors scad cu 10,1 % la 99 846 de vehicule.

 

Am atins un nou record la nivelul Grupului cu peste 3,7 milioane de vehicule vândute în 2017. Volumele și cota noastră de piață sunt în continuă evoluție în toate regiunile. Strategia noastră de reînnoire a gamei și de extindere geografică nu încetează să aducă rezultate. În 2018, continuăm cu dezvoltarea și internaționalizarea vânzărilor online, conform planului Drive the Future, a declarat Thierry Koskas membru al Comitetului Executiv, director comercial Groupe Renault.

 

În Europa, pe o piață care progresează cu 3,3%, înmatriculările Grupului sunt în creștere cu 5,6%, ajungând la 1 911 169 unități. Cota de piață a Grupului în Europa atinge 10,8 %, cu 0,2 puncte suplimentare.

 

Marca Renault are o evoluție de 3,7%. Cota sa de piață se ridică la
8,2%. Renault beneficiază de reînnoirea completă a familiei Mégane, realizată în 2016, precum și de lansarea, în iunie 2017, a noului Koleos. Clio 4 rămâne al 2-lea cel mai bine vândut vehicul în Europa, iar Captur  - primul crossover din categoria sa.

 

Pe segmentul de vehicule electrice, Renault își păstrează poziția de lider cu o cotă de piață de 23,8%. Volumele de vânzări cresc cu 38%. ZOE, vehiculul electric cel mai bine vândut în Europa, înregistrează o evoluție de 44% a înmatriculărilor.

 

Înainte chiar ca noul Duster să fie lansat la începutul anului 2018, marca Dacia stabilește un record de vânzări în Europa cu 463 712 vehicule înmatriculate (+11,7%), și o cotă de piață de 2,6%, adică + 0,2 puncte. Evoluția se datorează în principal performanțelor modelului Sandero faza a 2-a, lansat la finalul lui 2016.

 

În afara Europei, în toate regiunile dezvoltarea comercială continuă, atât în ceea ce privește volumele, cât și cota de piață. Înmatriculările Grupului cresc cu 11,6%, pe o piață care progresează cu 3,3%. Volumele de vânzări din afara Europei ating deja 49,2% din total.

 

Groupe Renault își consolidează poziția datorită succesului noii sale game: Renault Kaptur, LADA Vesta și LADA XRay în Rusia, Koleos în China, Mégane Sedan în Turcia, Duster Oroch și Kwid în America Centrală și de Sud.

 

În Eurasia, înmatriculările sunt în creștere cu 13,6%, pe o piață care progresează cu 7,0%. Cota de piață a Grupului, care include acum și marca Lada, are o evoluție de
1,4 puncte, atingând 24,5%, fapt datorat în special dinamismului din Rusia.

 

Piața rusă este pe creștere pentru prima dată în ultimii 4 ani, cu un plus de 12,2%. Vânzările Grupului au o evoluție de 16,9% (inclusiv Lada). Mai mult de o mașină din patru vândute în Rusia, în 2017, este Lada sau Renault.

 

Lada progresează cu 17,0%, dobândind o cotă de piață de 19,5% (+0,8 puncte) datorită succesului reînnoirii gamei: modelele LADA Vesta și LADA XRay.

 

Marca Renault atinge o cotă de piață record, de 8,5%, cu + 0,3 puncte. Kaptur are peste 30 958 de înmatriculări, iar Duster aproape 43 715.

 

Rusia, prin consolidarea volumelor Lada, este a doua piață a Grupului.

 

În Turcia, Renault atinge un nivel istoric al vânzărilor, cu o evoluție de 7,0% (130 276 de vehicule) pe o piață în scădere cu 2,8 %. Succesul Mégane Sedan se confirmă cu aproape 39 300 de înmatriculări. Cota de piață a mărcii crește cu 1,3 puncte, la 13,6%, iar Renault devine prima marcă auto din țară pentru autoturisme + vehicule utilitare.

 

În regiunea Asia Pacific, înmatriculările cresc cu 17,0%, pe o piață în creștere cu 2,7%.

 

În China, Renault a comercializat peste 72 100 vehicule, față de 35 278 în 2016, dublându-și astfel volumul anual de vânzări. Succesul noului Koleos se confirmă cu peste 43 400 de înmatriculări.

 

Renault Samsung Motors este în scădere cu 10,1 %, în absența unui model nou pe o piață foarte competitivă, după o creștere majoră în 2016, marcată de lansările SM6 și QM6.

 

În Africa-Orientul Mijlociu - India, înmatriculările Grupului stabilesc un plus de 8,4%, pe o piață care crește cu 2,0 %. Cota de piață are o evoluție de 0,4 puncte, atingând 6,6 %.

 

În Iran, vânzările progresează cu 49,3%, obținând o cotă de piață record de 10,8%
(+2,4 puncte), datorită succesului Tondar și Sandero.

 

În India, Renault rămâne prima marcă auto europeană cu o cotă de piață de 3,1 %. Vânzările scad cu 14,9%, în așteptarea creșterii volumelor de producție ale modelului Captur.

 

În Maghreb, vânzările Grupului progresează cu 5,6%, pe o piață în scădere cu
4,7%. Cota de piață a Grupului este de 42,4%, cu + 4,1 puncte, în special datorită performanței din Algeria, unde Grupul realizează o cotă de piață record, de 62,8 %, în creștere cu 11 puncte.

 

În regiunea America Centrală și de Sud, vânzările obțin un plus de 9,9 %, pe o piață în creștere cu 7,2 %, realizând o cotă de piață de 6,7%, cu + 0,2 puncte.

 

Grupul beneficiază din plin de relansarea pieței braziliene, care are o evoluție de 9,3%. Vânzările cresc cu 11,4%, iar cota de piață atinge un nivel record de 7,7% (+0,1 puncte), datorită rezultatelor bune ale noilor modele Captur și Kwid. Lansat în iulie, Kwid are deja aproape 22 600 de unități vândute.

 

Pe piața din Argentina, care are o evoluție de 26,4%, Grupul creşte cu 16,3%, în așteptarea măririi volumelor de producție ale modelului Kwid. 

2018 - PERSPECTIVE COMERCIALE PENTRU GROUPE RENAULT

 

În 2018 față de 2017, se estimează o creștere cu 2,5% a pieței mondiale. Perspectiva pentru piața europeană este tot una ascendentă, cu  + 1 %, în Franța evoluția așteptată fiind de 1%.

 

În afara Europei, se prevăd creșteri ale piețelor din Brazilia și din Rusia, cu 5%, și respectiv de aproape 10 %. Piaţa chineză ar trebui să progreseze cu 5 %, iar cea indiană cu 6 %.

 

În acest context, Grupul va beneficia în 2018, în toate regiunile, de gama reînnoită și își va continua dezvoltarea[2] comercială impulsionată de noul plan Drive the Future.

 

[1] Pentru un perimetru constant

[2] În perimetru constant