Simbol al expertizei Groupe Renault în domeniul mecanic, motorul cu o concepţie inovatoare, produs în România, este un adevărat concentrat de tehnologie în materie de downsizing.

Este prima uzină a Groupe Renault, la nivel mondial, care a produs acest motor, din iulie 2012. A fost un proiect important alocat României. Odată cu acesta, Uzina Mecanica şi Şasiuri a devenit furnizor pentru alte uzine ale Grupului şi Alianţei Renault-Nissan în întreaga lume. 80% din această producţie a mers la export. Este vorba de clienţi care au ales acest motor fie pentru un model Dacia – Logan Logan MCV, Sandero sau Sandero Stepway, fie pentru un model Renault - Clio IV sauTwingo. În România, anul trecut, peste 2300 de clienţi l-au ales, în echiparea unuia dintre modelele Dacia. A declarat Yves Caracatzanis, preşedinte director general Dacia şi director general Groupe Renault România.

 

Pentru că mare parte dintre piesele care îl compun (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt fabricate în această uzină, graţie competenţelor şi profesionalismului celor 3700 de angajaţi. Ţin să mulţumesc tuturor pentru contribuţia la această cifră rotundă şi pentru rezultatele obţinute. Groupe Renault are încredere în noi. Facem progrese în fiecare zi şi trebuie să continuăm în acelaşi ritm pentru a ne situa la cel mai bun nivel de performanţă. Contez pe fiecatre angajat pentru a reuşi.  A adăugat Philippe Nottez, director al Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia.

 

Introducerea în fabricaţie a Energy TCe 90, în urmă cu aproximativ cinci ani, s-a realizat în strânsă legatură cu activitatea de ingienerie, derulată prin Renault Technologie Roumanie. Astfel, proiectul noului motor la acea vreme a cuprins perimetre diverse de activităţi (turnătoria aluminiu, uzinajul carterelor cilindri şi asamblarea motorului).

O sută de ingineri, colegii noştri, au contribuit în toate fazele proiectului (pre-proiect, industrializare şi demaraj serie), la componenta esenţială de inginerie a acestui motor. Aproximativ 90% din ceea ce presupune ingineria mecanică a fost realizată în România. În prezent, capacitatea instalată este de 450.000 de unităţi/an”, a declarat Carmen Roman, inginer Sinteză Tehnică Renault Technologie Roumanie.

 

TCe 90, 3 cilindri, 898 cm3

 

Propulsorul TCe 90 cântărește cu 15kg mai puțin decât un motor de putere echivalentă. Asigură reprize și accelerații suple și energice, îmbinând plăcerea de a conduce cu un consum scăzut de combustibil (5,8l/100km, în ciclu urban, şi 4,6 în ciclu extra-urban). Nivelul emisiilor de CO2 este cuprins între 112 şi 115g/km, în funcţie de modelul vehiculului. Acesta se mai fabrică și la uzina Renault din Valladolid, Spania.

 

GROUPE RENAULT ROMÂNIA

 

Constructor de automobile din anul 1898, Groupe Renault este prezent în 127 de ţări şi a vândut aproximativ 3,3 milioane de vehicule în 2016. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul se sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internaţional. În România, Groupe Renault reuneşte toate competenţele necesare conceperii, dezvoltării şi industrializării unui vehicul; studii client, design, inginerie, fabricaţie şi logistică, vânzare, servicii de business şi finanţare.

 

Aflat în centrul gamei Global Access (gama din care fac parte modelele Dacia, produse pe platforma industrială de la Mioveni), Grupul e lider pe piaţa locală cu mărcile Dacia şi Renault. Având un înalt nivel de expertiză în design, inginerie şi fiind un pol industrial de referinţă prin nivelul său de calitate şi satisfacţie a clienţilor, cei 16.700 de angajaţi ai Grupului Renault România inovează în ceea ce priveşte produsele şi bunele practici, aceştia fiind recunoscuţi pentru profesionalismul lor.

 

UZINA MECANICA ŞI ŞASIURI DACIA

 

Cea mai complexă uzină a Groupe Renault, la nivel mondial, în ceea ce priveşte procesele şi activităţile, înglobează o diversitate de tehnologii de fabricaţie.

În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan, asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume. Uzina folosește sistemul de producţie comun uzinelor din cadrul Alianţei Renault - Nissan, Alliance Production Way (APW). În 2016, uzina a produs în total 448.586 motoare (inclusiv K7), 530.493 de cutii de viteze şi 859.000 de şasiuri.