Fiecare model al gamei este lider în segmentul său de piață. Vânzările Dacia pe piețele externe au depășit 681.000 unități.

Pe o piață românească tot mai concurențială, Dacia a încheiat anul 2019 cu vânzări în creștere și cu o consolidare a prezenței sale în toate segmentele în care este prezentă. Astfel, marca a livrat în total 55.463 de vehicule, față de 54.593 în 2018. 

 

Datorită ofertei sale comerciale adaptate, Dacia a atras atenția unei categorii largi de clienți, inclusiv a celor care au ales să își achiziționeze un vehicul nou prin intermediul programuluide reînnoire a parcului auto din România care și-a dovedit, odată în plus, pertinența și utilitatea. Aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin acest program, numitgeneric „Rabla”, au purtat marca Dacia.

 

Rezultatele bune la nivel de marcă au fost dublate de cele corespunzătoare fiecărui model înparte. Podiumul celor mai populare autoturisme noi din România a fost ocupat, și în 2019, detrio-ul Logan, Duster, Sandero. 

 

Disponibil, de la sfârșitul anului, și într-o versiune Stepway – inedită pentru un vehicul tricorp - Logan berlină rămâne cel mai bine vândut autoturism pe piața autohtonă, cu 20.433 vehicule livrate în 2019. Un succes completat de cel al modelului Logan MCV care, cu 4.096 unități vândute, rămâne break-ul preferat al românilor.

 

Duster și-a menținut poziția de lider detașat în segmentul SUV, cu 12.795 unități vândute, dincare 70% în configurație 4x4. Modelul a beneficiat în cursul anului trecut de introducerea uneinoi motorizări pe benzină, de 1.0 litri și 100 CP. Un exemplar special adaptat, cunoscut sub denumirea de „Papamobil”, utilizat în cursul vizitei în România a Papei Francisc, a fost înmatriculat, la sfârșitul anului trecut, de Statul Cetății Vaticanului.

 

O performanță foarte bună a înregistrat și modelul Sandero, ale cărui vânzări au ajuns la 11.799 unități, față de 10.218 în anul precedent. În mod remarcabil, versiunea cea mai accesorizată, Stepway, a reprezentat aproape 80% din volumele livrate. 

 

Cu 2.523 unități vândute, Dokker a reușit în 2019 cele mai bune vânzări de la lansarea sa pepiața din România, în timp ce Lodgy (1.056 unități), a rămas lider în segmentul monovolumelor.

Vânzări pe piețele externe

Vânzările totale ale mărcii Dacia (România, plus piețele internaționale) au atins, anul trecut,736.570 unități. În Europa (statele UE + EFTA), Dacia a comercializat 581.543 de autoturisme,și figurează pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci.

Top 10 pieţe externe în 2019

Ţară - Unităţi

1 Franța - 140.568

2 Italia - 88.499

3 Germania - 83.518

4 Spania - 70.189

5 Maroc - 46.043

6 Polonia - 31.809

7 Marea Britanie - 30.951

8 Algeria - 23.066

9 Belgia - 22.500

10 Turcia - 20.006