Peste 6 000 de angajați, dintre care 28% femei, asigură producția modelelor Logan, Sandero, Duster (4×2 şi 4×4) și Duster Pick-Up într-o uzină modernă, cu o parte semnificativă din procesele de fabricație automatizate. De la sfârșitul anului 2021, un nou model de familie a intrat în linia de producție, Jogger.
De asemenea, Uzina Vehicule fabrică piese pentru celelalte uzine Renault care asamblează Logan, Sandero şi Duster, dar nu au un departament de Presaj propriu: Franța, Maroc, Slovenia, Turcia, Rusia, Brazilia, Columbia, India, Africa de Sud, Algeria și Argentina.
Organizată în patru departamente de fabricaţie - Presaj, Caroserie, Vopsitorie şi Montaj, uzina folosește sistemul de producție comun al Alianței, Alliance Production Way (APW). APW preia instrumente și metode din ambele sisteme de producție, Renault și Nissan, și are ca principal obiectiv „sincronizarea cu clientul” în fiecare proces de fabricație.
Un vehicul, la fiecare 55 de secunde
Peste 7 milioane de vehicule asamblate
Export
Respectarea normelor de mediu
Uzina Mecanica și Șasiuri Dacia este cea mai complexă uzină mecanică la nivelul Renault Group, în ceea ce priveşte procesele de fabricație şi activităţile. Ea înglobează o mare diversitate de tehnologii în procese manuale și robotizate.
În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia si ale Alianței, asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume.
UMCD, la fel ca și UVD, lucrează după standardele APW, folosind aceleași metode de verificare a calității.
În 2021, 35% din mașinile care au ieșit de pe linia de montaj a uzinei de la Mioveni au avut instalate GPL direct în fabricație. Alternativa GPL contribuie la protejarea mediului înconjurător întrucât combustia bazată pe GPL conduce la emisii reduse de dioxid de carbon.
Tehnologia GPL, integrată în România de echipele de ingineri de la Renault Technologie Roumanie, este complet instalată în procesele de fabricație. Echiparea este disponibilă pe toată gama Dacia și oferă o alternativă mai puțin poluantă în cazul vehiculelor cu motor cu ardere internă.
Capacități de producție:
Investiţie cheie a Renault Group, platforma logistică, Alliance International Logistic Network Mioveni (AILN Mioveni) a expediat peste 23 milioane m3 de piese (2005 – 2020), colecţii de piese (CKD sau SKD), necesare asamblării vehiculelor în 18 uzine-client din cadrul Alianţei în lume.
Expedierea pieselor (piese de serie, motoare şi cutii de viteze) de la AILN Mioveni se face pe cale terestră, feroviară şi maritimă. Înainte de a fi expediate, sunt necesare etape de pregătire.
Vrei să afli mai multe?