Achiziția mașinii prin Programul Rabla 2022*

Urmează pașii de mai jos și profită de Programul Rabla

Pentru o îndrumare corespunzătoare îți recomandăm să iei legătura cu unul dintre agenții Dacia. Aceștia te vor îndruma pas cu pas în procesul de casare și achiziție.

rabla pasul 1

Înscrierea în Programul RABLA

Pentru a te înscrie în Programul RABLA trebuie să iei legătura cu unul dintre agenții Dacia.

 

Înscrierea se face în mod electronic în aplicația PSIPAN de către agenții din Rețeaua Dacia. Pentru înscriere vor fi necesare datele beneficiarului (persoana care achiziționează noul autovehicul), datele proprietarului de rablă (în cazul în care sunt persoane diferite) și datele referitoare la vehiculul sau vehiculele ce urmează a fi casat/e.

rabla pasul 2

Documente necesare

Pentru înscrierea în Programul Rabla este necesar să prezinți următoarele documente:

  • actul de identitate, original și copie, atât pentru beneficiar cât și pentru proprietarul rablei;
  • certificatul de înmatriculare al mașinii vechi, sau certificatele mașinilor vechi;
  • cartea de identitate a rablei, respectiv cărțile de identitate ale rablelor, după caz;
  • certificate de atestare fiscală emise de către direcțiile de taxe și impozite locale din cadrul primăriilor de pe raza unde domiciliază atât proprietarul rablei/rablelor cât și cumpărătorul noului autovehicul, rezultând faptul că nu au datorii. Pe certificatul fiscal al proprietarului trebuie specificat că are în proprietate rabla/rablele ce urmează a fi casată/e (poate fi obținut și online cu semnătură digitală sau electronică);
  • certificat de la ANAF.
rabla pasul 3

Casarea mașinii vechi

După ce agentul Dacia confirmă validarea în aplicație, proprietarul mașinii uzate sau a mașinilor uzate se prezintă la un centru autorizat Remat cu mașina sau mașinile pentru casare. În urma procesului de casare se va obține certificatul de distrugere a autovehiculului sau autovehiculelor vechi.

rabla pasul 4

Radierea din circulație

După casare, proprietarul are obligația să radieze vehiculul sau vehiculele vechi la DRPCIV.

rabla pasul 5

Prezentarea dovezii de radiere

Proprietarul trebuie să predea vehiculul uzat sau vehiculele uzate către un centru colector autorizat (PASUL 3), să obțină certificatul de radiere din circulație al vehiculului sau vehiculelor vechi (PASUL 4) și să transmită către agentul Dacia certificatele de casare și radiere ale mașinii/mașinilor uzate, până la data emiterii facturii vehiculului nou.

rabla pasul 6

Finalizarea procesului

După ce au fost urmați toți pașii de mai sus, agentul Dacia poate elibera factura de achiziție a autoturismului nou.

 

Durata de valabilitate a notei de înscriere este de 300 de zile de la data emiterii**.

*Oferte destinate persoanelor fizice sunt supuse unor termene și condiții, valabile de la momentul aprobării bugetului pentru Programele Rabla / Rabla Plus 2022. Ofertele prin PSIPAN, derulat de Administrația Fondului pentru Mediu și finanțat din Fondul pentru Mediu, sunt aplicabile de la momentul la care înscrierile vor fi disponibile în PSIPAN, conform regulamentului de campanie valabil de la data deschiderii înscrierilor, în limita stocului disponibil.

 

**Cu excepția anului 2024, când valabilitatea notei de înscriere nu poate depăși data de 25 noiembrie. Tot în termenul de valabilitate a notei de înscriere și numai după confirmarea de către aplicație a informațiilor aferente autovehiculului uzat, potrivit procedurii de la art. 10, alin. (1), lit. c), producătorul validat introduce în aplicație data casării, informațiile privind colectorul autorizat unde s-a realizat operațiunea și data radierii.

 

Pentru mai multe detalii despre Programele Rabla și Rabla Plus, te rugăm să consulți site-ul afm.ro.

Mergi mai departe...